Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Trashtalket på EEE2!

Postat av bot1234 den 20 December 2012, 12:51
1 kommentarer · 336 träffar
Som nog några här vet har jag gjort några trådar här på fragbite om cod-scenen på xbox360. Lemondogs plockade någon vecka innan EEE2 upp ett BO2 lag. Under semi/finalen kom Pani och Blomstar in och coachade laget. I EU har alltid codscenen haft trashtalk. I finalen av EGL med de bästa spelarna i världen skulle du få se trashtalk av spelarna från Europa, finns inga regler om detta förutom personliga påhopp ska inte förkekomma på Europeiska events. Om man sen kollar på MLG eventsen var det mer som Dreamhack, absolut noll tolerans mot trashtalk.

När det kom fem lag från USA till senaste eventet på MW3 så möttes dom som Pani och Blomstar av något det aldrig sett förut. Folk som sitter och skriker på dig under matcherna förekommer. Dom intervjuade MLG spelarna sedan och de sa att det blir mer roligt för tittarna och för spelarna själva i vissa lägen, bara det inte går över någon gräns.

Intervjun: http://www.youtube.com/watch?v =Qzg2Uw3XZzo

Exempel på trashtalk: http://www.youtube.com/watch?v =ebi-vIhnAaA (Ett NA team även det där)

När Pani och Blomstar kom till ett svenskt event som var lite hårdare än det där på videon, det förekom lite personliga påhopp så visste det inte hur det skulle reagera. Pani som inte är den mest laidback killen trashtalkar självklart tillbaks och detta trashtalket är mest mellan TEC's VirreX och Pani. Är t.om. så att Pani får gå fram till ett antal personer, hörde inte exakt vad han sa förutom att han "hytte" med fingret mot dom. Agerandet av Pani är enligt mig förståeligt då några som helst personliga påhopp hör hemma på ett esport event.

Dagen efter hade tre stycken nyheter kommit upp på rakaka dagen efter. Jag som inte sett en enda konsollnyhet på rakaka och absolut inte konsoll blev genast glad av att se den första där dom gratulerade vinnarna Lemondogs (som tog igen en 4-1 underläge till 5-4 i finalen, riktigt bra final). Dom två resterande var däremot inte lika roliga, den svenska cod konsoll scenen hade äntligen fått lite publicitet, dock dålig publicitet. Rubriken som Blomstar hade skrivit var "Blomstar i språkchock" "Språkchocken på european esport event" "Xbox-anhängare på krigsstigen efter european esport event" etc.

Alltid varit emot personliga angrepp på events, på de events jag spelat har jag själv kunnat skrika saker i stundens hetta, dock aldrig några personliga saker som sades under EEE såsom "Jävla fetto", "din mamma är en hora" etc. Tycker jag absolut såsom Blomstar och Pani är helt oacceptabelt. Inte nog med detta så gjorde några i vår community ytterligare påhopp på personer som kommenterade nyheterna på rakaka.se och var allmänt småungar. Detta hjälpte absolut inte xbox som fått lite "12 år" stämpeln från PC communityn.

Artikel 1: http://www.rakaka.se/?newsID=2 0273

Artikel 2: http://www.rakaka.se/?newsID=2 0278

Trots detta väljer Pani och Lemondogs att fortsätta att supporta Cod communityn och har nu dragit igång med tuneringar för svenskar osv vilket jag är otroligt glad över. Pani verkar vara en riktigt bra kille och tror han kan förändra scenen och göra den svenska communityn större då den är väldigt liten jämfört med Tyskland, Spanien, Frankrike, UK.

Vad tycker ni om trashtalking inom E-sporten?

Tror att dom flesta är enade om att personliga påhopp ska ej förekomma, men tycker ni att man ska få göra som dom gjorde i videon? Är det okej eller ska det bort?

Hade kört PC om jag inte hade tyckt att just spelet var så roligt som det är på xbox och dess regler. Tycker i princip allt är bättre på PC förutom på just FPS sidan, där tycker jag att xbox är några snäpp högre.

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..