1
BO2 - Synpunkter.
Postat av eX^ den 20 November 2012, 17:45
18 kommentarer · 706 träffar
Hallå.
Har spelat Black Ops 2 i några dagar nu och har stött på lite saker som jag skulle vilja höra era åsikter om.
Kommer inte ta upp allt om spelat men kommer nämna det jag har mest synpunkter på.
Let's begin.
Weapon Loadout
-Vilken idiotisk idé att endast kunna använda sig av 10 slots i en loadout. Vad finns det för mening att vara illa tvungen till att kasta bort Tactical Grenades, eller något annat, för att kunna ha två attachments till sitt primary weapon (exempel).
Varför kunde de inte bara ha haft det vanliga?
-Primary Weapon
-Secondary Weapon
-Perk 1, 2 och 3
-Lethal Grenades
-Tactical Grenades
-Attachments
Tycker inte om att man är illa tvungen att sitta och försöka pussla ihop sin loadout hela tiden.
Hitbox
-Tycker inte om hitboxen i Black Ops 2. Har stött på flera tillfällen då jag siktat mitt på kroppen och skjutit fastän det inte blivit en Hitmarker ens. Då antagligen hosten spelar stor roll i hur laggigt eller delayat gamet är så påverkar väl det till stor del.
Host
-Tillbaks till gamla systemet ifrån Modern Warfare 2. Spelarna hostar, inga dedikerade servrar och matchmaking. Allt är så irriterande, varför tog dem in det systemet igen? Det laggar, tar lång tid för matcherna att starta när man sitter i lobbyn då det ska balanseras och komma in nya personer/personer lämnar.
Här kommer jag in på det som antagligen kommer diskuteras mest.
ADS och Hipfire
-Jag ser ingen skillnad på det. Visst, på längre avstånd så finns det väl ingen som skjuter med hipfire men väl inom, om man säger, 10 meters avstånd så ser jag absolut ingen skillnad mellan att använda sig av ADS och Hipfire. Spelet är upplagt på ett såpass dåligt sätt att man kan lika gärna springa runt och konstant köra med Hipfire och totalt skita i ADS för man får minst lika många kills i närstrid ifall man skulle jämföra det.
I tidigare spel så var det en NÄSTAN garanterat att personen som kör med ADS istället för hipfire fick kills. Visst, faktorer spelar in ganska mycket här också såsom attachments och perks. Men i tidigare spel så fanns det perks och attachments som hjälpte ADS och Hipfire. Nu i Black Ops 2 så verkar det inte spela någon roll ifall man springer runt med eller utan attachments för Hipfire, man träffar lika bra i vilket fall som helst.
Vapen
-Detta är vad jag HATAR mest med Black Ops 2. Jag anser att de är inte balanserade för fem öre. I Black Ops 2 handlar det inte om precision utan vem som kan skjuta mest skott under kortast tid och hoppas så många som möjligt träffar. I tidigare spel så har det varit skillnader mellan vapen, styrkor och svagheter. En Assault Rifle skjuter segare men har mer precision och skadar mer medans en SMG skjuter snabbare, skadar mindre och har lika eller sämre precision.
Ifall man vill att det ska gå bra under en runda i Black Ops 2 så ska man köra SMG. Assault Rifles är helt värdelösa då de inte har en chans emot en SMG. Har kört med så gott som alla vapen, förutom Light Machine Guns då det verkligen inte passar mig, och har inte träffat på ens ett Assault Rifle som ens är i närheten av lika bra som en SMG.
Dessa är väl de största synpunkterna jag har på spelet.
Kan ju även nämna lite snabbt om Snipers också. Ser inte poängen med att ha med Snipers överhuvudtaget i Black Ops 2 då det finns nästan inget ställe på någon bana där man verkligen kan använda sig av Snipers. För mycket skit överallt och quickscoping funkar väl, till viss del, men absolut inte så bra som det skulle kunna användas.
Utöver dessa åsikterna, som ni antagligen kommer besvara, så skulle jag även vilja fråga er vilket Call of Duty som verkligen var det sämsta i serien, vilket som helst.
Har spelat Black Ops 2 i några dagar nu och har stött på lite saker som jag skulle vilja höra era åsikter om.
Kommer inte ta upp allt om spelat men kommer nämna det jag har mest synpunkter på.
Let's begin.
Weapon Loadout
-Vilken idiotisk idé att endast kunna använda sig av 10 slots i en loadout. Vad finns det för mening att vara illa tvungen till att kasta bort Tactical Grenades, eller något annat, för att kunna ha två attachments till sitt primary weapon (exempel).
Varför kunde de inte bara ha haft det vanliga?
-Primary Weapon
-Secondary Weapon
-Perk 1, 2 och 3
-Lethal Grenades
-Tactical Grenades
-Attachments
Tycker inte om att man är illa tvungen att sitta och försöka pussla ihop sin loadout hela tiden.
Hitbox
-Tycker inte om hitboxen i Black Ops 2. Har stött på flera tillfällen då jag siktat mitt på kroppen och skjutit fastän det inte blivit en Hitmarker ens. Då antagligen hosten spelar stor roll i hur laggigt eller delayat gamet är så påverkar väl det till stor del.
Host
-Tillbaks till gamla systemet ifrån Modern Warfare 2. Spelarna hostar, inga dedikerade servrar och matchmaking. Allt är så irriterande, varför tog dem in det systemet igen? Det laggar, tar lång tid för matcherna att starta när man sitter i lobbyn då det ska balanseras och komma in nya personer/personer lämnar.
Här kommer jag in på det som antagligen kommer diskuteras mest.
ADS och Hipfire
-Jag ser ingen skillnad på det. Visst, på längre avstånd så finns det väl ingen som skjuter med hipfire men väl inom, om man säger, 10 meters avstånd så ser jag absolut ingen skillnad mellan att använda sig av ADS och Hipfire. Spelet är upplagt på ett såpass dåligt sätt att man kan lika gärna springa runt och konstant köra med Hipfire och totalt skita i ADS för man får minst lika många kills i närstrid ifall man skulle jämföra det.
I tidigare spel så var det en NÄSTAN garanterat att personen som kör med ADS istället för hipfire fick kills. Visst, faktorer spelar in ganska mycket här också såsom attachments och perks. Men i tidigare spel så fanns det perks och attachments som hjälpte ADS och Hipfire. Nu i Black Ops 2 så verkar det inte spela någon roll ifall man springer runt med eller utan attachments för Hipfire, man träffar lika bra i vilket fall som helst.
Vapen
-Detta är vad jag HATAR mest med Black Ops 2. Jag anser att de är inte balanserade för fem öre. I Black Ops 2 handlar det inte om precision utan vem som kan skjuta mest skott under kortast tid och hoppas så många som möjligt träffar. I tidigare spel så har det varit skillnader mellan vapen, styrkor och svagheter. En Assault Rifle skjuter segare men har mer precision och skadar mer medans en SMG skjuter snabbare, skadar mindre och har lika eller sämre precision.
Ifall man vill att det ska gå bra under en runda i Black Ops 2 så ska man köra SMG. Assault Rifles är helt värdelösa då de inte har en chans emot en SMG. Har kört med så gott som alla vapen, förutom Light Machine Guns då det verkligen inte passar mig, och har inte träffat på ens ett Assault Rifle som ens är i närheten av lika bra som en SMG.
Dessa är väl de största synpunkterna jag har på spelet.
Kan ju även nämna lite snabbt om Snipers också. Ser inte poängen med att ha med Snipers överhuvudtaget i Black Ops 2 då det finns nästan inget ställe på någon bana där man verkligen kan använda sig av Snipers. För mycket skit överallt och quickscoping funkar väl, till viss del, men absolut inte så bra som det skulle kunna användas.
Utöver dessa åsikterna, som ni antagligen kommer besvara, så skulle jag även vilja fråga er vilket Call of Duty som verkligen var det sämsta i serien, vilket som helst.






