Försökte nyss köpa black ops 2 på sidan
www.g2play.net . Problemet var att key:n var en duplicate. Skicka screenshots osv för att bevisa. Men nu har de skickat ett mail där det står:
Dear Customer,
Please send the login and password to your Steam account.
We will activate this game for you. Later you can change your password.
We can assure you that we do not intend to steal/change anything on your account.
Also please deactivate your Steam Guard.
Please retain all history if you reply to this mail.
If you have any doubts or questions please feel free to contact us. We are available 24/7.
Thank you for your understanding and apologies for any inconvenience caused.
Vafan ska jag göra?! Känns så jävla lurtatt de vill in på mitt steam konto.
Sen att du försöker köpa ett skitspel från en jävligt dålig gjord hemsida är väl också ett bevis på att du inte riktigt har tänkt igenom detta?
Om du ska ha spelet köp det handfast i butik eller på steam, om de nu säljer det nu, har ingen aning då jag inte har något intresse i cod sen cod 4 släpptes....
Denna video förklarar varför:
http://www.youtube.com/watch?v =3uqkUZ83lBA&feature=plcp
#0 Du borde fråga dem anledningen till detta, dock är g2play att lita på, jag har fått extra key när andra keys inte funka.
Skrivet med min iPhone
Hello, I don't want to disclose my steam information, i hope you understand me. Is there an other way to solve this. If there is no other option than giving out my steam login and password i would like you to refund it.
G2play.net
We would be very thankful if you could send us your login and password to your STEAM account. Unfortunately this is necessary for us in order to verify your issue.
I can assure you that we will do our best to resolve this issue as fast as is possible and your game should be activated in 15minutes.
JAG
I'm very sorry but i'm not going to send my login and password for my Steam account. The problem is that you want me to turn off my Steam Guard, which makes it very easy for you to take over the steam account. So please refund the order.
G2play.net
Please be advised please that we are a game shop and have no intention of hacking your account.
We have over 100 games and 160,000 satisfied customers, so we do not require your account to play.
We would appreciate your cooperation in this matter.
JAG
I understand, but what is the difference that you send me an e-mail with the key instead of you login onto my account?
G2play.net
we have to be 100% sure that new key will work perfectly.
Best regards
Ett alternativ är att du kan skapa ett nytt konto med 0 spel, kanske jobbigt att lägga till alla vänner igen men.
Jag skulle ge dom mitt konto, har blivit hackat flertal gånger under åren, skitlätt att få tillbaka sitt steam-konto.
Btw, ha ett extra öga på dina kontoutdrag sen nu när du gav access till främlingar.
Som jag sa, dom är pålitliga. Have fun with bo2.
Jag har handlat något spel innan utan problem på sidan vilket fick mig tro att det var legit.
Hoppas på logginlösingen, har knappt några spel på Stream ändå.
De har sagt att nu på senare tid ska det inte längre gå och få en redan använd nyckel för de använde något nytt system. Kan lika gärna vara någon tomte i supporten på g2play som vill åt ditt konto, och inte företaget själva. Det är ju trots allt något i en gråzon.
Låter verkligen idiotiskt när de vill ha tillgång till ditt konto för att själva kolla så spelet blir reggat. Gör det absolut inte.
Cjs-cdkeys är en sida som reserverar en nyckel åt dig direkt när du betalar, har aldrig fått en redan använd nyckel där. Också samma princip som g2play. Vissa spel är dyrare, andra billigare. Värt att kika på till nästa gång!
EDIT: Jag tänkte bara, går det inte att på något sätt koppla eller spara ett kontokort på sitt steamkonto, så man slipper skriva i det varje gång när man köper spel? Sitter inte på datorn nu så kan inte riktigt kolla, men kan man se hela kontokortsnumret med CVV-koden inne på sitt steamkonto? :o I så fall är det kanske det som de vill åt!