Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

DiretX 11 (BF3)

Postat av Diskmaskin den 11 September 2012, 10:35
8 kommentarer · 487 träffar
Hej fragbite!

Jag kan börja med att säga att jag fick "typ" formatera om datorn vilket gjorde att jag fick installera om bf3 men det jag ville ha sagt med de var att INNAN jag formaterade den har jag spelat bf3 på denna dator hur bra som helst, fick ladda ner nya drivrutiner och sen funkade spelet prima men nu när jag ska köra kan jag inte ens installera de....

Jag gjorde en tråd för någon dags sen om att jag hade problem med att starta och spela bf3, det stod då följande:

We're sorry, an error has occurred
battlefield 3 invalid license. reason code=Missing DLL: dxgi.dll Function:CreateDXGIFactory1.

Och efter ha googla och fumlat lite tror jag att jag kanske(?) har hittat problemet och de var då att jag har just nu DirectX 10 på min windows vista 64 och vad jag har fattat de så måste man ha DirectX 11 för att kunna starta och spela battlefield men då när jag laddar ner "DirectX 11" för vista står det antingen "den här versionen av valideringsverktyget windows genuine advantage stöds inte längre. Hämta den senaste versionen och kontrollera att systemklockan är korrekt inställd." Eller typ "du har redan den är versionen eller en nyare"?????

Hur gör jag för att lösa detta problem eller är det något annat fel?

Mangla på med svar dumma som bra (helst bra) korta som långa bara jag kan lösa skiten och spela som vanligt igen....

Måste jag ha DirectX 11?

6 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..