Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Profanity Filter

Postat av Puscifer den 15 Februari 2012, 20:19
11 kommentarer · 165 träffar
Jag blev precis temporärt bannad från en server p.g.a. mitt ovårdade språk, och koleriska temperament.

Man får alltså inte säga ord såsom "Fuck", "Shit", eller "Cunt" i chatten utan att få en varning. Jag tog upp det med en admin på servern och frågade varför. Konversationen eskalerade och den maktgalne administratören bannade såklart mig med ett hånleende på läpparna. (Förmodar jag. Jag kunde ju uppenbarligen inte se honom/henne i person, men att döma av dennes beteende antar jag att det hela avslutades med en hånleende.)

Det finns ju hur många ljudspår som helst där soldaterna i spelet slumpmässigt skriker saker som t.ex;

-"I'm getting my shit pushed in here!"

-"I'm getting fucked up the ass over here!"

-"Take this, you motherfucker!"

-"Enemy fuckers up ahead."

O.s.v.

Varför sätter man ett profanity filter på servrar när spelet i sig är för åldrarna 18 och uppåt, och när spelet går ut på att skära halsen av folk, eller spränga varandra i luften med minor, granater och missiler?

http://www.youtube.com/watch?v =Tr7wovtbcYk

Ett klipp med kniv-kills i slow motion. Titta på deras oskyldiga och förskräckta ansiktsuttryck precis innan man skär halsen av de, eller hur deras blick sakta glider in bakom pannbenet när deras liv passerar i revy. Jag blir nästan lite tårögd. :'( Hur kan detta vara acceptabelt när ett av världens vanligaste ord - "Fuck" inte är det?

Ja, jag är upprörd.

P.S.

Jag tycker f.ö. att en del av sakerna som soldaterna skriker är riktigt roliga, men jag kunde inte hitta någon komplett lista på internet.

Vad har ni för favoritcitat från spelets multiplayer-del?

Min är förmodligen den jag citerade först här ovan:

"I'm getting my shit pushed in here!"

D.S.
Föregående tråd
Nästa tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar