Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Skoluppgift - Deckare *kritik*

Postat av Ostkungen den 28 Mars 2011, 00:09
17 kommentarer · 914 träffar
Tjena alla fragbitare, jag har på svenskan fått i uppgift att börja med en deckare, jag har alltid haft en plan om två karaktärer som jag skulle vilja göra en historia om

Så nu vill jag ha lite kritik på vad ni tycker, här kommer den sidan jag hunnit med so far

Pelle var ute och körde på motorvägen, det var mörkt, klockan var kanske 23:00, det var i slutet av Augusti. Helt plötsligt började ett par blåljus blinka bakom honom, sedan slutade det, och bara en sekund senare så slutade det blinka, sen nästa sekund blinkade det igen, detta pågick i 15 sekunder.

Pelle tänkte att det är lika bra att svänga in och då swochade polisbilen förbi och forsatte med den blinkande intervallen

samtidigt i polisbilen:
-Lägg av!!!
-Varför då? Det är ju askul!
-MEN GE DIG!
-Aldrig! Haha!
Jan Plommon stirrade barskt på Bengt-Boris Ivanov
-Bengt-Boris nu får du faktiskt ta och ge dig

Bengt-Boris satt och lekte med sirenknappen, han och Jan var på väg till polisstationen dom hade precis varit på bårhuset i sjukhuset och undersökt ett av dom senaste dödsoffren i utredningen om "Nattälvan", mördaren kallades så för att den mördade om natten och lämnade bilder av tingeling i offrens fickor.

Bängis som Bengt-Boris kallades för fortsatte att pilla på allt möjligt i bilen
-Vad gör den här knappen? Har bilen centrallås? Om jag trycker ner min låsknapp låses din då? Är den här varm?

Bängis drog ut cigarettändaren och petade den på Jans hals, Jan gjorde fullt utslag med ratten och bilen snurrade runt

-Vafan gör du?!
-KOLLA det ser ut som ett sugmärke! Har du varit på tjejkalas?
-Nu får du ta och ge dig.
-Kanske det, men är vi framme snart?
-Ja, om en kvart
-Okej

Bengt-Boris sa ingenting på resten av resan.

Väl framme på polisstationen igen så tog dom sig en kaffe och värmde korv i mikron, fast lite trist var det att dom inte hade någon räksallad. Stationen dom befann sig på var inte stor, den hade tre bord, sex stolar och en två celler, en av dom, isoleringscellen användes som fyllecell. Jan hade fått stadens lugnaste distrikt, fram tills Nattälvan kom det vill säga.

Klockan var halv tolv och Jan började känna sig trött.
-Du Bängis, väcker du mig om det är något. Jag tar och slaggar i isoleringscellen
-Javisst! skrek Bengt-Boris entusiastiskt samtidigt som han lirade nhl på xboxen som fanns på stationen

Det var svårt, men efter en halvtimma av skrik från Bängis så somnade Jan.

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..