Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fysik A hjälp tack :)

Postat av click! den 23 Mars 2011, 16:58
4 kommentarer · 784 träffar
tjena sitter med dom 3 sista frågorna på min läxa. Skulle vara väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig med dessa 3 och förklara lite hur man gör

1. Hur stor är lyftkraften på en timmerstock som flyter i vattnet? timmerstocken väger 154 kg.

2. En dynamometer visar 2,6N då man avläser tyngden av en aluminiumkub. Kuben sänks därefter helt ned i en mättad saltlösning, och dynamometern avläses åter. Den visar då 0,66N. Beräkna saltlösningens densitet

3. En tom glasflaska väger 65,0g. Fylld med vatten väger den 103,0g. Om man istället fyller den med en vätska med okänd densitet väger den 122,5g. Bestäm vätskans densitet.

Väldigt tacksam för hjälp med dessa! Ge gärna en förklaring hur du gjorde också . Inga onödiga kommentarer som "gör din läxa själv" för jag har försökt men kommer inte på hur man gör.
Föregående tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..