Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Jag investerar i döda djur, "roadkills" som det kallas, jag köper in dem och från Florida och gör pälsjackor, mössor och halsdukar av dem. Tjänade ungefär dryga 3 miljoner förra året. Det tyvärr inget jag mår bra av dock.
#4 Det är ju inte direkt så att du lär dig på ett dygn, det tar ett bra tag innan man tjänar stora pengar. Som jag skrev innan kan jag rekommendera boken "Vägen till din första miljon" skriven av Tobias Schildfat. En riktigt bra nybörjar bok
#7 sen har jag dock jävligt svårt att tro att du i din unga ålder lyckats bygga upp äns ett kapital att handla aktier för än mindre att du sitter och spenderar så pass mycket tid det skulle ta för att bygga upp en miljon i ren vinst genom aktier på ett år. Möjligtvis ärvda pengar som förvaltats av din far.....
Men som sagt en person som har skapat trådar angående "Raida eller ligga med en tjej" tvivlar jag starkt på har den kunskapen som krävs...
#12 Nice, jag bor i utkanten av danmark, jag ska åka och bygga en pipeline från danmark upp till knivsta, beräknas kosta runt 5 miljarder, men ja jobbar på att hitta kattfisk och sälja dyrt för runt 10 miljarder
#10 vad anser du om dolda indexfonder samt hedgefonder?
Vad skulle du rekommendera en nybörjare på aktier att placera sin pengar i för företag och om man vill spara 10% av sin månadslön och köpa aktier för men man har inte tid eller intresse att sköta sin aktieportfölj.
Ska man be bankrådgivarna om hjälp då?
#14 Driver du med mig? Jag har också tänk på att fiska kattfisk, har hört att det är väldigt populärt nu. Ta mitt nummer så kan vi diskutera eventuella sammarbeten, kan tänka mig investera med ett par miljoner i alla fall, kanske till lite hjälp.
Är för övrigt väldigt intresserad av att investera i just djur, då det blir allt mer populärt.
#20 Fan du har bra koll du, 0768618627 (mitt PM system funkar inte).
Ska vi träffas i helgen och diskutera? Ska på möte i Göteborg, kan nog klämma in dig på Söndagen.
Du vet väl att bankrådgivarna enbart är försäljare som tjänar pengar på att sälja.
Dom rekommenderar bara dig det dom kommer tjäna mest på.
Och varför betala dyra % årligen i avgifter till banken?
Och det var inte ett vanligt fondkonto jag frågade dig om jag frågade dig om vad du anser om Hedgefonder och dolda idexfonder.
hahaha daytrade... Man får så jävla trevlig deklaration då! Sedan behöver du ju ett väldigt väldigt stort kapital för att tjäna på daytrade.
För han/hon som frågade om råd så testa en aktieindex fond, följer börsens index. Har gått 10% upp per år över 50 års snitt, sedan kan du ju även titta på stora svenska bolag. SCA H&M Skanska och Atlas C, är bra och stabila bolag.
Aktier är en långvarig investering. Skaffa dom nu och förvalta dom väl. Köp aktier för 10% av din årsinkomst i 5-6 bolag du har kännedom om gärna på lokal nivå. Räcker att man gör en kontroll varje år för att se hur det har gått. När du sedan går i pension kommer du vara glad över att du började spara i aktier.
Som sagt det är långsiktigt sparande och i det långa loppet blir vinsterna ganska stora.
HANS snälla berätta för mig hur du gör gör för att göra 2000% på ett år genom daytrading !!
På årets ungefär 200 dagar gör du 2000% även med ränta på ränta effekt så är det JÄVLIGT BRA !
Dessutom att om du nu"daytradar" så missar du både morgon och kvälls-callen, detta är inte hela världen men det görs stora förändringar där...
Jag antar att du använder dig av TA, vilket program använder du dig av ?
Själv daytradar jag faktiskt på riktigt inte som denna "hasse".
x) jag använder mig av "the online trader"
x) Sitter på en kapital försäkring hos Nordnet så jag skattar inte
x) Jag sitter med detta som ett heltidsjobb, från 05-20
x) Om ni har några riktiga frågor så svarar jag gärna på dem skicka ett pm bara
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Om det nu stämmer, ge oss tips och trix på hur man gör det. Hur gjorde du?
Men som sagt en person som har skapat trådar angående "Raida eller ligga med en tjej" tvivlar jag starkt på har den kunskapen som krävs...
Vad skulle du rekommendera en nybörjare på aktier att placera sin pengar i för företag och om man vill spara 10% av sin månadslön och köpa aktier för men man har inte tid eller intresse att sköta sin aktieportfölj.
Ska man be bankrådgivarna om hjälp då?
Är för övrigt väldigt intresserad av att investera i just djur, då det blir allt mer populärt.
Ska vi träffas i helgen och diskutera? Ska på möte i Göteborg, kan nog klämma in dig på Söndagen.
Dom rekommenderar bara dig det dom kommer tjäna mest på.
Och varför betala dyra % årligen i avgifter till banken?
Och det var inte ett vanligt fondkonto jag frågade dig om jag frågade dig om vad du anser om Hedgefonder och dolda idexfonder.
Skrivet med min iPhone
Skriv en bok som heter vägen till din första miljon.
sälj 50.000 kopior.
done.
För han/hon som frågade om råd så testa en aktieindex fond, följer börsens index. Har gått 10% upp per år över 50 års snitt, sedan kan du ju även titta på stora svenska bolag. SCA H&M Skanska och Atlas C, är bra och stabila bolag.
https://www.avanza.se/aza/fond er/fondguiden.jsp?orderbookId= 2016
Som sagt det är långsiktigt sparande och i det långa loppet blir vinsterna ganska stora.
HANS snälla berätta för mig hur du gör gör för att göra 2000% på ett år genom daytrading !!
På årets ungefär 200 dagar gör du 2000% även med ränta på ränta effekt så är det JÄVLIGT BRA !
Dessutom att om du nu"daytradar" så missar du både morgon och kvälls-callen, detta är inte hela världen men det görs stora förändringar där...
Jag antar att du använder dig av TA, vilket program använder du dig av ?
Själv daytradar jag faktiskt på riktigt inte som denna "hasse".
x) jag använder mig av "the online trader"
x) Sitter på en kapital försäkring hos Nordnet så jag skattar inte
x) Jag sitter med detta som ett heltidsjobb, från 05-20
x) Om ni har några riktiga frågor så svarar jag gärna på dem skicka ett pm bara
// QuiZi
Funderar på att börja med aktier o sådant.
Finns det något program eller liknande där man kan pröva på med låtsas pengar o så?
eller måste man köra med riktiga direkt? skulle vilja köra med låtsas pengar för att känna på lite hur det är.
puss hej
Gå in på IG Markets, där får du ett testkonto med 100k att trada i.
mvh