Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tvångstankar om dig själv?

Postat av markel0n den 19 Mars 2011, 07:11
3 kommentarer · 61 träffar
Hej! (Varning för wall-of-text)

Tänkte bara kolla lite med er andra här hur det är med er.

Själv har man lite psykiska problem skulle man nog kunna kalla det, bryr mig nog alltför mycket om min kropp och mitt utseende mot vad som är normalt, och det är rätt jobbigt.

Själv har man något sorts tvång att så fort jag väger mig och ser att jag har gått upp kanske 2kg så kan jag få någon sorts spärr och nästan helt sluta äta tills jag gått ner igen.

Jag vet att det inte är hälsosamt, eller normalt, eller bra på något sätt, men så är det.

Med andra ord, är runt 1.77 lång och väger runt 64kg, av någon anledning måste jag ner till 63 igen. Ingen direkt anledning då min kropp inte direkt förändras på 2-3kg men av någon anledning måste jag ändå hålla vikten.
Kan även känna tvång att jag "måste" ut och röra på mig, även om jag bara gått upp låt säga 1-2kg.

Väger jag mig och våger står på runt 65kg så väljer jag att inte äta framför att äta. Har dock inget som helst problem med att äta annars så skulle inte kalla det någon ätstörning.

Måste även kolla ytterdörren ungefär varannan gång när jag går ut för att försäkra mig om att dörren är låst, och drar då oftast i handtaget runt två gånger.

Samma sak gäller ofta med kylskåpet och frysen, även om man är 99 % säker på att man verkligen stängt dörrarna till det korrekt så måste jag ibland ändå dubbelkolla. Vet inte om det är pga att man kanske råkat lämna det öppet någon gång när man var yngre...

Vet inte om det här passar in under "tvångstankar" men kom inte på någon mer passande rubrik, men om jag inte har något förhållande med någon tjej så tar man ju såklart kontakt med nya tjejer. När man sedan har träffat någon tjej, räcker med bara en gång, så undviker jag nästan hellre att träffa tjejen igen, oavsett om jag får känslor för henne eller inte..

Kan inte påstå att jag har "dejtat" tusentals tjejer för den delen heller, men det har varit såhär nästan oavsett vad det är för tjej jag träffar.

Får mest tankar som att "Okej, om jag ska träffa den där tjejen igen, då kommer jag få ligga, men då måste jag stå ut med henne och göra massa andra helt ointressanta saker" och väljer då ofta att stanna hemma eller göra någonting annat istället, och "sköter det på egen hand", även om det är betydligt trevligare att ha sex än att dra en handtralla, bara pga någon tvångstanke att "värdera" hur det blir när man träffas.

Med andra ord, så får jag av någon anledning tankar i huvudet om det verkligen är "värt" att först träffa tjejen, prata med henne och göra helt ointressanta saker, för att sedan ha sex och sen vill man ju bara därifrån.

Säger inte att jag är okänslig, utan jag kan tycka om tjejer och vilja träffa dom igen men ändå känna att "nja, det är nog inte riktigt värt". Varför vet jag inte.

Om jag trots det orkar umgås längre perioder med samma tjej så får jag ofta tvångstankar om att man vill ligga med hennes tjejkompisar. Dom behöver inte vara speciellt snygga men ändå finns tanken där, men jag antar att det är ganska normalt iallafall..

Kände bara för att skriva av mig lite här, har ingen blogg och tänker inte skaffa någon heller, och kanske kommer någon här med någon trevlig kommentar, eller kanske någon som känner igen sig.
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..