1
Varför sluta snusa?
Postat av Firreboi den 18 Mars 2011, 03:01
28 kommentarer · 639 träffar
Hejsan!
Har snusat sen 4 år tillbaka och försökt att sluta ett antal gånger, åtminstone trappa ner på det.
Nu har jag kommit fram till att alla mina försök har varit oekonomiska och väldigt onödigt!
Snus är det enda behovet jag har bortsett ifrån föda och om det spåret går ur styr så skapar jag en obalans med mina "matvanor"
Gångerna jag gett mig in för att sluta så har det resulterat med att jag går runt med ett sånt extremt sockersug.
Sockersug resulterar med att jag inhandlar godis och annat onödigt tilltugg... i stora mängder.
Min hunger blir kraftigare än vanligt och jag går upp i vikt.
Har kalkylerat ut att jag gör av med mer pengar på godis och snabbmat än vad jag gör av med på mina snusutgifter.
Drog en slutsats och kom fram till att det var väldigt ONÖDIGT.
Finner inte heller mycket negativt med snus.
Visst. hjärt och kärl sjukdomar blir lättare att dra till sig, men vad fan är oddsen?
Cancer i bukspottkörteln kanske? Men vad fan är inte cancerbildande nuförtiden.
Så, mina kära medmänniskor.. vad har ni för åsikter om det jag har tagit upp?
Snus - Knark eller bajs?
tack och adjö
Har snusat sen 4 år tillbaka och försökt att sluta ett antal gånger, åtminstone trappa ner på det.
Nu har jag kommit fram till att alla mina försök har varit oekonomiska och väldigt onödigt!
Snus är det enda behovet jag har bortsett ifrån föda och om det spåret går ur styr så skapar jag en obalans med mina "matvanor"
Gångerna jag gett mig in för att sluta så har det resulterat med att jag går runt med ett sånt extremt sockersug.
Sockersug resulterar med att jag inhandlar godis och annat onödigt tilltugg... i stora mängder.
Min hunger blir kraftigare än vanligt och jag går upp i vikt.
Har kalkylerat ut att jag gör av med mer pengar på godis och snabbmat än vad jag gör av med på mina snusutgifter.
Drog en slutsats och kom fram till att det var väldigt ONÖDIGT.
Finner inte heller mycket negativt med snus.
Visst. hjärt och kärl sjukdomar blir lättare att dra till sig, men vad fan är oddsen?
Cancer i bukspottkörteln kanske? Men vad fan är inte cancerbildande nuförtiden.
Så, mina kära medmänniskor.. vad har ni för åsikter om det jag har tagit upp?
Snus - Knark eller bajs?
tack och adjö