Tjena! Nu är det så att jag hade tänkt mig att fixa töjning i ena örat, har haft hål i det mer än ett år och undrar nu hur man ska göra?
tänkte beställa hem en töjningsspiral, men jag vet inte hur stor jag borde köpa då.
http://shop.tribe.se/index.asp ?bid=24&cid=11&pid=1036&strt=1 3
förstår inte riktigt hur det fungerar, det står ju olika mått där, är det måttet på den tjockaste delen då eller?
hade tänkt mig en 5-8mm
tack på förhand!
l2read.
Ja, det är det tjockaste delen de mäter.
#15 så du menar bara för att du tycker det är wt så är det så?
det visade sig vara 10mm :d
Började med 2mm för inte så länge sen, fick rekommendationer att inte börja högre än så men du kör ju på som du vill. :)
#21 nejnej, börjar inte med 3mm, det är ju en spiral :)
Låter vettigt att satsa på 8mm till en början, det var vad jag hade innan slutade och mitt har växt ihop helt :)
Börja på 2mm gå vidare till 4mm osv..
Men du mäter ju väl måtten och töjer med spiralen därefter?
Ett vanligt piercat hål brukar vara runt 1mm har jag för mig, sen köper man en spiral ev. en töjstav och trycker i den succesivt till man nått stället med bredast omkrest.
http://www.barbarella.se/Publi c/Store/showProduct?id=10364&f rom=10
http://www.barbarella.se/Publi c/Store/showProduct?id=10365&f rom=107
Dem 2 köpte jag iaf. Sen om du vill gå upp till 10mm senare så köper du bara ett 10mm smycke som du töjer upp till direkt.
funderar på att dra till en piercinsalong, de borde väll ändå ha olika former av töjningar
Skrivet med min iPhone
Köp 3 olika spiraler.
x1 3mm : dras igenom helt vid ett o samma tillfälle. ha den tills du inte varar och är öm i örat längre . (att du varar är helt normalt)
x1 5mm : lika dant här.
x1 8mm: lika dant här.
gå helst inte mer än 2-3 mm i taget, örat kan spricka.
Skrivet med min iPhone
#38 Dubbel idiot.
"#24 Toppsi: Börja på 2mm gå vidare till 4mm osv.."
Gemför sedan med min beskrivning av hur man bör gå till väga. Läs följande:
"#37 Laggz0r: x1 3mm : dras igenom helt vid ett o samma tillfälle. ha den tills du inte varar och är öm i örat längre . (att du varar är helt normalt)
x1 5mm : lika dant här."
Säg mig nu, vad är den stora skillnaden mellan våra beskrivningar som dessutom får mig att framstå som en idiot, men inte du?
Från 1mm till 2mm är en fördubblad ökning, kan du räkna ut vad 1-3mm blir? Och dessutom säger du på en och samma gång?!
Sen från 5-8 är också 3 mm.
Allting är väldigt individuellt, det rekommenderade är ju 1mm i månaden, men det blir väldigt lätt 2-3 för att folk tycker att en mm hit eller dit kan ju kvitta. Så är INTE fallet.
Jag pajade mitt öra på det sättet, ge inte idiot rekommendationer till folk bara för att det fungerade för dig.
Säger bara, du lär ångra att du töjer ut öronsnibben
Går för fan inte...
Gör det något om det blöder?
#52, Det är fan inte bra, då har du typ spräckt örat. Grattis.
#57 hur ska du ha då? ;d
#60, och det är inte snyggt på alla killfjortisar.
Du är p-a-t-e-t-i-s-k :')
Men kan man fortsätta med topps? Alltså trycka i en till om typ en till två veckor?
Ha det så roligt när du pajjat ditt öra! (Y)