Få flickvännen att gå ner i vikt?
Hejsan!
Har ett problem, eller ja... det kan bli ett problem..
Min tjej är inte överviktig, inte mullig men hon har inte jätteplatt och vältränad mage.. På senare tid känns det som att hon har gått upp lite(det har även jag, men tränar för fullt nu). Hon tränar ingenting.. och det kommer ju resultera i att hon blir tjockare.. Jag kommer inte kunna ha sex med henne ifall hon blir mullig (men kommer självklart inte lämna henne).
Så hur ska jag få henne att börja träna och inte bli tjock?
mvh undertecknad.
2) Ni har ju fredagsmys osv tillsammans. Byt ut Coca Cola till Loka och chips till morötter.
Min brud är lagom :) Väger 50 kilo, ser inte revbenen och har go stjaerT, dessutom kort och gullig <3
Knulla mera!
ont: Börja spring med er :]
I ett förhållande ska man kunna prata om allt, och det behöver inte vara elakt, speciellt om TS lägger fram det på ett snyggt sätt. Som vissa nämnt, att dem t.ex ska träna tillsammans för att det har blivit lite för mycket av det goda för båda två samt att hans tjej förmodligen vet om det också.
Sen att dem inte kan prata om det heller utan att hon ska få gå runt och må dåligt och gissa sig fram att det är pga att hon har gått upp något kilo är bra sjukt. Låter inte som ett hälsosamt förhållande.
Antar att du inte vill pika henne med ett; fetto, lose weight.
Men om vi utgår från att ni är sambos, tillaga mat med färre kalorier. Ut och gå tillsammans. Dra med henne på gymmet och låt henne springa medan du lyfter skrot (om detta är något du utövar). Kör gurk och morot slices med dipp som tilltugg till teven istället för chips. Vatten släcker törsten minst bra lika som läsk, om inte bättre. Annars är väl allt ^ common sense..
#116, förstår inte kritiken. Jag vill inte att min flickvän lägger på sig massa fett, varför? Hon har mage numera, det är inte gött, vill inte ha det så. Ska inte jag då som pojkvän kunna ha synpunkter på det?
Förstå hur mycket hon kommer grubbla på vad fan som är fel. Kan ju vara vad som helst. Inte direkt så man bara får "oj fan det måste vara för jag gått upp ett par kg!" som första tanke. Men _förhoppningsvis_ är ni unga båda två så att ni inte har lärt er hur man kommunicerar ännu.
Hennes kropp, hennes ansvar.
Var ärlig mot henne istället för att gå massa omvägar om du nu vill påpeka det för henne!
"Kommer du lägga på dig mer är jag rädd att jag inte kommer attraheras av dig längre"
Det är extremt lätt att gå ner i vikt också, det finns inga ursäkter. Med ytterst lite ansträngning går man ner 4-5 kilo i månaden.
Men självklart får man lägga upp det på ett snyggt sätt, kvinnor är känsliga varelser.
Men vill du vara väldigt diskret och vill att hon bara ska träna och inte gå ner i vikt bara. Så kan du ju säga att du vill att ni ska ha ett gemensamt intresse, longboard eller något kanske?
ta med henne dit du tränar vettja!
Jag äter varken godis chips eller något annan sorts "snacks"
Jag dricker läsk till finare mat om man inte tar öl istället.
Min flickvän som jag träffade för 3 månader åt rätt mkt chips och drack cola men nu när jag varken äter godis eller chips vill inte hon sitta och proppa i sig det själv när vi ser på film eller dylikt.
Så gör som många sagt och trappa ner på det hela.
OT! Säg bara att du inte blir tänd på hon då hon går upp i vikt, och säg att du tycker hon ska börja röra på sig mer, bästa vore ju om ni gjorde något tsm tex morgon promenad 1timme ÄTA kanske lite mindre mat och snask = problemet löst
Var bara mitt första stycke jag riktade mot din kommentar, borde varit mer klar med det i min kommentar. Sorry!
Jag håller dock med om att det är dåligt att han tar det så långt att han tänker vägra ha sex med henne o.s.v. Det är hans flickvän inte ett KK.
Edit: Resten av det tidigare inlägget var menat mer generellt som svar på många andra i tråden.
Skrivet med min iPhone
#134 Jo men jag baserade det jag skrev på hans dumma kommentarer. Det har du alldeles rätt i :)
och tvinga henne springa på ett rullband
Tips från coachen:)
#138 håll dig till topic clown.