Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Min kära dator vägrar starta

Postat av Linkus93 den 12 Mars 2011, 01:20
11 kommentarer · 60 träffar
Hej!

När jag häromdagen kom hem från jobbet hade min syster, dum i huvudet som hon är gått in och stängt av min dator för att hon tyckte den stod och drog onödig ström och när jag senare samma dag kom hem så ville datorn inte starta igen.

När jag tryckte på startknappen hände inte ett jävla skvatt. Ingen lampa lyser, ingenting låter, den är alltså helt död.

Jag försökte byta kablar i hopp om att det var glapp eller liknande och till och med grenkabeln men datorn visar fortfarande inte något tecken på liv.

Det första jag tänkte var att det antagligen var nätaggregatet som stupat men nu funderar jag på om det är hela moderkortet som krånglar.

Datorn är en ASUS gamingdator årsmodell 2007, har inte mer info om hårdvaran som jag minns såhär rakt av.

Hjälp mig någon att få lite klarhet i detta för jag vet inte om det är värt att lämna in skiten (ännu en gång) och betala massa pengar för att den ska lagas eller om det helt enkelt är dags att köpa en ny.

Tack på förhand
Föregående tråd
Nästa tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..