Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Spela musik offentligt

Postat av wouglas den 4 Mars 2011, 17:54
36 kommentarer · 3 549 träffar
Tjenare grabbar(och töser).. jag har en fråga jag skulle vilja få besvarad som jag inte lyckas hitta svar på själv. Det är nämligen så att jag äger en liten högtalare jag kopplar till mobilen och spelar musik på ibland när jag umgås med folk utomhus/offentligt eftersom det är ganska opraktiskt att ha hörlurarna i när man ska snacka med polarna samtidigt som man lyssnar på lite bakgrundsmusik. Vissa klagar och ber mig stänga av min "jävla skitmusik!" så då är frågan: Har jag rätt att fortsätta spela min musik offentligt? Eller rättare sagt: Hur högt ljud får jag föra offentligt och fortfarande ha lagen på min sida?

tl;dr: Hur högt väsen kan föra offentligt och fortfarande ha lagen på min sida? Står det i lagboken? Hur många decibel?
Vet du får du gärna skriva det i en kommentar.

Tack på förhand :)

Skulle du bli arg om jag gick förbi dig och spelade musik på en liten högtalare?

137 personer har röstat

36 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 36 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..