1
Gå upp i vikt = omöjligt
Postat av tone den 27 Februari 2011, 04:59
204 kommentarer · 302 träffar
Hej, är 19 år gammal och väger 50-52 kilo, är 172 cm lång och vägt detta sen 3 år tillbaka, kanske gått upp 15 kg på 4 år
så ja det går sakta.
Sjukt bra ämnesomsättning och jag äter lika mycket som andra gör i min ålder, har inte anorexi eller något likande. Bara det att jag aldrig går upp i äckliga kilo.
en vecka med skola ser ut så här:
--------------------------- ------------------------------ ------------------
Börjar morgonen med att gå till skolan utan frukost, sen köper jag något choklad snickers kanske, eller någon bulle, med cola eller chokladmjölk
sen lunch, äter väl inte jätte mycket men helt ok
sen köper jag snickers igen och cola
drar hem, köper 2 cola med mig hem, gör nudlar, eller käkar kakor/chips med mera
sen kvällsmat, då jag äter mer än i skolan givetvis, (godare hemma)
sen äter jag pizza 2-3 gånger i veckan på lunchen också
------------------------ ------------------------------ ---------------------
Har tränat fotboll hela mitt liv, innebandy, volleyboll allt.
Orkar inte gymma, så inte lönt att säga det som ett exempel.
Har testat pulver, men var inte gott och mådde illa efter några gånger ( sjukt kräsen)
Jag kan verkligen inte gå upp i kilo. Jag går ner sjukt lätt, så är jag sjuk och inte äter så mycket på 1 vecka, går jag ner 2 kg, sen tar det halv år innan jag e tbx haha,
men går aldrig under 50 iaf....
Så hur i helvete ska jag gå till väga? Någon som varit i samma situation? Finns det inget man kan göra, försöker äta mer, försöker få mig i mer kalorier, försöker allt, men inget händer.
Vill ändå kunna fylla ut vissa av mina tröjor en vacker dag.
Så Vill ha hjälp, och hoppas verkligen ni hjälper mig, sjukt deprimerad över detta. Varit såhär hela livet.
Har inte tid för att gymma och det måste finnas något annat alternativ än att styrketräna...
Edit: Läst lite på internet och sånt, Så tänkte man skulle ta 3 proteinbars om dagen, morgon, middag och kväll. Sen köpa mycket nötter :)
Så nu är FRÅGAN. Vet någon, någon bra hemsida för att beställa hem stora paket av proteinbars? Typ 500 st eller något för ett bra kampanj pris? :)
så ja det går sakta.
Sjukt bra ämnesomsättning och jag äter lika mycket som andra gör i min ålder, har inte anorexi eller något likande. Bara det att jag aldrig går upp i äckliga kilo.
en vecka med skola ser ut så här:
--------------------------- ------------------------------ ------------------
Börjar morgonen med att gå till skolan utan frukost, sen köper jag något choklad snickers kanske, eller någon bulle, med cola eller chokladmjölk
sen lunch, äter väl inte jätte mycket men helt ok
sen köper jag snickers igen och cola
drar hem, köper 2 cola med mig hem, gör nudlar, eller käkar kakor/chips med mera
sen kvällsmat, då jag äter mer än i skolan givetvis, (godare hemma)
sen äter jag pizza 2-3 gånger i veckan på lunchen också
------------------------ ------------------------------ ---------------------
Har tränat fotboll hela mitt liv, innebandy, volleyboll allt.
Orkar inte gymma, så inte lönt att säga det som ett exempel.
Har testat pulver, men var inte gott och mådde illa efter några gånger ( sjukt kräsen)
Jag kan verkligen inte gå upp i kilo. Jag går ner sjukt lätt, så är jag sjuk och inte äter så mycket på 1 vecka, går jag ner 2 kg, sen tar det halv år innan jag e tbx haha,
men går aldrig under 50 iaf....
Så hur i helvete ska jag gå till väga? Någon som varit i samma situation? Finns det inget man kan göra, försöker äta mer, försöker få mig i mer kalorier, försöker allt, men inget händer.
Vill ändå kunna fylla ut vissa av mina tröjor en vacker dag.
Så Vill ha hjälp, och hoppas verkligen ni hjälper mig, sjukt deprimerad över detta. Varit såhär hela livet.
Har inte tid för att gymma och det måste finnas något annat alternativ än att styrketräna...
Edit: Läst lite på internet och sånt, Så tänkte man skulle ta 3 proteinbars om dagen, morgon, middag och kväll. Sen köpa mycket nötter :)
Så nu är FRÅGAN. Vet någon, någon bra hemsida för att beställa hem stora paket av proteinbars? Typ 500 st eller något för ett bra kampanj pris? :)