Hej känner mig trött och seg i skolan mellan kl 8-12. Det är skitjobbigt och jag undrar om ni har några tips för hur man ska bli piggare. Sover mellan 23 och 6:50 på morgonen. Käkar ordainment med frukost också.
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#1 Får väl ta med mig en flaska vatten och börja dricka då. (Inte så duktig på att dricka vatten i vanliga fall, ifall det inte är träning då förstås.)
#2 Är inte riktigt för sånna där produkter. Har en hjärtsjukdom så vet inte om den skulle vara bra för mig heller :)
#3 Händer att jag tränar efter skolan men har aldrig riktigt gjort det innan. (Ända gångerna jag gör det är när jag håller på att missa buss/spårvagn. Får väl testa någon gång och se hur det blir.
#4 Det sägs att man sover bättre och blir mer utvilad om man tränar på kvällen eller ut och springer på morgonen (dock förstår jag om du inte gör det i detta väder haha).
#5 Har en del hockey träningar som slutar 23 i veckan. Har nog inte tänkt på det nu innan du säger att man blir mer utvilad. Är dock väldigt slö när jag kommer hem. Då är sängen som skönast och sover väldigt bra på natten.
#6 Nah har nog inget problem om att jag skulle dricka för mycket vatten. Har hört folk som försöker slå rekord och dö pga det. Dricker i princip MAX 1,5 liter vatten om dagen just nu. Brukar ta mig ett stort glas innan jag lägger mig.
#7 aha okey :) Men det kan ju också vara så att det här vädret gör dig trött och seg, jag brukar känna så jag också. Speciellt i Januari/Februari för då tycker jag att det har varit vinter för länge och vill egentligen inte göra något bara gå och dö tills det blir vår igen.
#8 Kände också så för 2-3 år sen! Kände mig dock också slö på morgonen i slutet av förra året (innan sommaren). Har alltid annars varit en morgonpigg person och har alltid varit uppe hyffsat tidigt.
:)
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
1,5 till 2,5 liter per dag(även juice eller annan dryck räknas ju givetvis)
#2 Är inte riktigt för sånna där produkter. Har en hjärtsjukdom så vet inte om den skulle vara bra för mig heller :)
#3 Händer att jag tränar efter skolan men har aldrig riktigt gjort det innan. (Ända gångerna jag gör det är när jag håller på att missa buss/spårvagn. Får väl testa någon gång och se hur det blir.
Tack för svaren!
Hatar du vatten kan du väl bara dricka juice/cola/öl you name it fast det är ju inte så nyttigt och då lär du säkert bli ännu tröttare.
Men att dricka 2 liter vätska om dan borde nog inte vara några problem om du tar 2 glas dryck vid varje måltid.
Hade lite fel med informationen, man ska dricka 1,5 till 2,5 liter per dag då du får i dig i maten också :)
#6 Nah har nog inget problem om att jag skulle dricka för mycket vatten. Har hört folk som försöker slå rekord och dö pga det. Dricker i princip MAX 1,5 liter vatten om dagen just nu. Brukar ta mig ett stort glas innan jag lägger mig.
:)