Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Söker fantasybok!!

Postat av DuWavE den 19 Februari 2011, 22:59
16 kommentarer · 169 träffar
Tjenare tjenare!

För er som läser Fantasy / Äventyr.
Jag letar efter en bok som jag läste för kanske 2-3 år sen som var ruskigt bra.
Jag skriver lite om den som jag kommer ihåg.

--------------------------- ------------------------------ ---------------------

Jag letar efter en bok som handlar om en flicka på kanske 13-16 år som lever i en skogsvärld. Hon lever ett tråkigt liv och hon vill vara med om äventyr.
Och så en dag så kidnappas hennes syster av en lång man som är som ''john blund'' han strör typ snö över folk så att dom somnar och sen tar han dom.

Hon reser med sin kompis till människornas huvudstad och där går hon in i ett mörkt hus som sägs vara ett ondt hus, när man går in måste man svara på en gåta och om man svarar rätt så får man ställa en fråga till en vis man som sägs veta mycket om ''john blund snubben''.

Hon svarar rätt och får veta att han är i en annan värld och det finns bara en väg dit, genom ett hus som finns i båda världarna.

Hon beger sig dit med sin kompis men man kan bara gå igenom en och en så kompisar säger farväl och åker tillbaka.
Det är ett stort hus som man bara kan se vid solförmörkelse (eller nåt sånt) och man måste stanna där i 24 timmar för att huset ska kunnas öppnas igen.

Inne i huset finns en gammal kvinnlig ''gate keeper'' som är blind och döv, men har två djävulska hundar som ser åt henne.
''Gate keepern'' jagar henne runt i huset med sina två hundar men hon lyckas komma undan.

Huvudpersonen hittar sedan en liten flicka i en gömd liten skrå som är ''gate keeperns'' lilla hjälpreda och hon hjälper huvudpersonen att undvika ''gate keepern'' så bra det går.

När huvudpersonen ber henne följa med ut ur huset så säger hon att hon inte hör hemma utanför detta hus men huvudpersonen lyckas övertala henne att komma med.

Dom två lyckas döda dom två hundarna och smiter ut ur huset efter 24 timmar.

När dom kommer ut ur huset så ser dom en groda som fiskar och dom frågar han typ hur länge han har stått där men han kommer inte ihåg.

( Här händer det mycket med jag kommer inte ihåg vad )

Dom kommer till ett slott som har ett jättestort magiskt bibliotek som bara en vet vägen i.
I detta slott så lönnmördas också kungen av en tjänare och tjänaren säger att det var huvudpersonen som har gjort det och då måste hon sno typ ''spindelmoderns 9;' dolk för att bevisa att hon inte gjorde det.

Hon lyckas sno spindelmoderns dolk och kommer tillbaka till slottet och det är typ en fest där tror jag.

Hon blir jagad av ''john blund'' i biblioteket.

Boken slutar med att hennes syster typ bara var i människornas huvudstad hela tiden.

--------------------------- ------------------------------ ------------------

Aja, det är det jag minns från boken och jag är hjärtligt tacksam för den som vet vad den heter,

Jag minns inte om den var på svenska eller engelska

Bjuder på stavfel och liknande, tack på förhand
Föregående tråd
Nästa tråd

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..