1
Första lönen vad köpa?
Postat av H40R-77051 den 12 Februari 2011, 08:16
106 kommentarer · 3 211 träffar
Nu har jag fått min första lön ^^
Jobbar som försäljare med fast + prov...
Fick hela 35.000:- i lön efter en månads riktigt jävla mycket kämpande.
Jag jobbar inom försäljning Bredband/telefoni/mobil/abonem ang. Jag har en fast lön på 4 siffror + provision på de jag säljer.
Jag sitter inte i telefon. Jag är ute på marknaden!
MED ANDRA ORD jag har kämpat för min lön och förtjänar den.
Jag kommer antagligen inte komma upp i denna summa igen på ett bra tag efter som det är mycket jobb.
Frågan är vad man ska köpa sig :')
12K ska sparas till körkortet som ska börjas på i mars. Så just nu har jag ca 20k att bara kasta ut på div teknisa/otekniska prylar.
Kan säga att jag precis har köpt kläder för 4k inför jobbet så kläder är inget alternativ just nu :P
Ge mig förslag ^^
JAG ÄR KÄND!
Edit
----------------------- ------------------------------ --
Ska komprimera allt så folk vet innan de läser kommentarer i tråden. (Efter som folk inte gör de)
Jag tjänar inte så jävla bra alltid... Jag har provision + fastlön så det kan hända att jag bara tjänar 9k en månad om det inte går bra.
Betalar hem 3000:- ibland betalar jag även besöken till mataffärerna. För er som är inkompetenta så menar jag maten som köps och detta händer ca 1gång i veckan.
_Jag vill slösa pengarna._
Ni kommer inte kunna få mig att spara dessa pengar alls vad ni än säger -.-
_Och ja jag kommer att börja spara mer seriöst från lönerna som kommer senare._
Just nu vill jag bara handla handla handla. Lite som att fira över en så hög första lön.
Ni som säger spara får gärna förklara vad jag ska spara till.
Jag har redan sparat till körkortet som ska påbörjas i Mars förhoppningsvis. Jag kommer antagligen köpa någon random bil till att börja med.
Jobbar som försäljare med fast + prov...
Fick hela 35.000:- i lön efter en månads riktigt jävla mycket kämpande.
Jag jobbar inom försäljning Bredband/telefoni/mobil/abonem ang. Jag har en fast lön på 4 siffror + provision på de jag säljer.
Jag sitter inte i telefon. Jag är ute på marknaden!
MED ANDRA ORD jag har kämpat för min lön och förtjänar den.
Jag kommer antagligen inte komma upp i denna summa igen på ett bra tag efter som det är mycket jobb.
Frågan är vad man ska köpa sig :')
12K ska sparas till körkortet som ska börjas på i mars. Så just nu har jag ca 20k att bara kasta ut på div teknisa/otekniska prylar.
Kan säga att jag precis har köpt kläder för 4k inför jobbet så kläder är inget alternativ just nu :P
Ge mig förslag ^^
JAG ÄR KÄND!
Edit
----------------------- ------------------------------ --
Ska komprimera allt så folk vet innan de läser kommentarer i tråden. (Efter som folk inte gör de)
Jag tjänar inte så jävla bra alltid... Jag har provision + fastlön så det kan hända att jag bara tjänar 9k en månad om det inte går bra.
Betalar hem 3000:- ibland betalar jag även besöken till mataffärerna. För er som är inkompetenta så menar jag maten som köps och detta händer ca 1gång i veckan.
_Jag vill slösa pengarna._
Ni kommer inte kunna få mig att spara dessa pengar alls vad ni än säger -.-
_Och ja jag kommer att börja spara mer seriöst från lönerna som kommer senare._
Just nu vill jag bara handla handla handla. Lite som att fira över en så hög första lön.
Ni som säger spara får gärna förklara vad jag ska spara till.
Jag har redan sparat till körkortet som ska påbörjas i Mars förhoppningsvis. Jag kommer antagligen köpa någon random bil till att börja med.