Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Byte av klass (osäker)

Postat av DAJN den 31 Januari 2011, 23:03
10 kommentarer · 80 träffar
Hej Fragbite! Jag går första året på hälsa & idrottsprogrammet på John Bauer i Karlstad, med inriktning på fotboll. Efter ett halvår nu så har man lärt känna klassen, den består självklart av idioter men majoriteten är riktigt sköna.

När jag sökte i våras (snart ett år sen med andra ord) så spelade jag fotboll i en klubb, jag slutade senare i klubben p.g.a att det gick sämre för mig, fick sämre tränare, tråkigare position och folk att spela med, ni som spelar fotboll vet vad jag pratar om, jag kände inget sug för fotbollen just då.

Men då hade jag ju redan sökt programmet, jag tänkte att jag lägger skorna på hyllan resten av sommaren för att få tillbaka suget. Nu ett halvår senare så spelar jag inte i nån klubb, dels för att jag inte känner att fotboll är roligt längre och att jag hellre satsar på mina studier.

Nu till problemet; jag växte upp och gick i skola fram till 9an i en stad 5 mil härifrån ungefär, jag saknar mina kompisar där hemma alltför mycket och tycker det är riktigt gött när man kommer hem på helgerna. Grejen är den att jag bor hos min morfar här i Karlstad, han tjatar aldrig på mig om läxor, att gå och lägga sig i tid och sånt där, han stör mig alltså inte i onödan. Visst, det kan va skönt när föräldrarna tjatar ändå för då visar dom att dem bryr sig, men jag tycker det här är skönare.

Mamma tjatar alltid hemma på mig om att jag ska gå och lägga mig när klockan är runt 11, man börjar bråka om onödiga saker och sånt, det uppstår inte här på samma vis.

Mina planer är att byta till samhällsprogrammet, men jag vet inte om jag kommer ångra mig eller inte. Vad skulle ni gjort i min situation, har ni några tips?

Tack på förhand.
Föregående tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..