Tjo fragbite! En vän till mig tycker att hon har för stora lår och vader, och då är mestadels utav det muskelmassa och inte fett. Hon vill få mer smala ben, och säga löpband m.m är ju inte en lösning precis då då förbränner man fett. Jag föreslog att träna mer än vad hon vilar för att på så sätt minska musklerna. Men frågan är kommer det fungera? Är det hälsosamt för kroppen ens? Om ni vet svaret , hojta ! :)
Är hon slut eller?
Om hon har tränat fotboll eller liknande så har hon ju naturligt fått muskulösa lår och vader. Vill hon tappa sina muskler får hon sluta träna helt och sen påbörja en väldigt smal kost.
Annars finns det ju näringssvikt (äta på tok för lite eller inte alls) men då uppstår en rad andra problem.
är nästan säker att det är mycket av fett.
Jo det stämmer, men om du vill gå ner i muskelmassa verkar det rimligt att göra tvärtom mot när man får muskelmassa, dv s inte röra på sig. Så frågan är hur långt hon vill gå för att bli svag?
Alltså om du tränar dagen efter med samma muskel så bör den krympa mer än vad den växer, enligt kroppens sätt att fungera. Mina fråga var om denna metod fungera eller om den endast fungera i teorin.
Enda rätta : Löpning, efter 2-3 veckor ser man ju direkt skillnad, ser du skillnad, = fettttt
Jag rekommenderar minskad aktivitet/sängliggandes. Be henne "leka" sjuk i 2 veckor. Detta kommer inte göra hennes ben så mycket svagare, men musklerna kommer att krympa.
Hon kommer säkert tycka att det är jobbigt att ligga i sängen och äta mindre i 2 veckor. Men det är inte "lätt" att skaffa muskler, så varför skulle det vara lätt att bli av med dem?
Önska henne lycka till :D
Skrivet med min Android-mobil
Du tappar storlek fort som fan. Och även OM fettet skulle öka, så är fettförbränning enkelt.
Det jag skrev på #18 innebär även förändring i kost. Hon kommer inte kunna äta som hon brukar, och kommer måsta äta mindre eller äta bättre.
Tonfisk på burk är väldigt bra som tex mellanmål, snabbt och effektivt.
Fett sparas om du inte får i dig fett, det är därför folk som deffar äter fisk och omega-3 tabletter. För att ersätta dåligt fett med bra fett.
Din teori om att träna musklerna konstant är skitkass och även i teorin skulle det endast betyda massa skador.