Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fysik A, hjälp mig förklara fenomenen!

Postat av ASDKUNGEN den 27 Januari 2011, 18:24
20 kommentarer · 228 träffar
Jag har ett prov i Fysik om ungefär två veckor, och läraren ville att vi skulle lösa två stycken uppgifter innan för att se hur långt vi har kommit i kursen (det är alltså en ny lärare, den andra fick kicken). Vill få ett motiverat svar med införda begrepp och beräkningar.

1. Om alla kineser skulle koordinera ett hopp samtidigt skulle de utöva en enorm kraft på jorden när de landar. Skulle detta hopp kunna få jorden ur sin bana kring solen?

2. Fartyg är som bekant tillverkade av mestadels järn. Ifall man lägger en skiftnyckel i ett badkar så sjunker den. Hur kan ett fartyg flyta?

Jag förstår mycket väl vad svaren blir, grejen är den att jag inte är särskilt bra på fysik och därmed är jag inte kapabel till att göra uträkningarna. Tack på förhand, hoppas någon har lust att rätta till frågetecknena! :)
Föregående tråd
Nästa tråd

20 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 20 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..