1
Iphone mardrömmen
Postat av ASDLOL den 27 Januari 2011, 13:39
4 kommentarer · 317 träffar
Jag var inne på nätet och letade. Dom flesta var väldigt dyra. Min första tanke var att köpa en iPhone 4. Men pengarna räckte tyvärr inte till. 2500kr hade jag, tyvärr började jag misstänka att pengarna inte skulle räcka till. En dag fick tipset från en kompis att leta begagnat. Han rekommenderade mig Tradera. Registrerade mig. Såg att slutbudet hamnade på ungefär 2500kr. iPhone 3gs. Ett par dagar senare vann jag en aktion. Fick telefonen tre dagar senare på posten. Nykär som jag var i telefonen trots att den var rätt ful på baksidan med mycket repor. Blev som en ny leksak för mig. Umgicks med den, var som min vän. Oväntat hör jag en röst från telefonen. Mörk, hotfull röst. Runt 20års åldern. Han säger i att detta kommer ge mig otur och han ska se till att jag ska få ett helvete efter detta. Blir rätt orolig, men tycker det känns extremt konstigt. Senare på kvällen drar jag och polaren ut på krogen och tar några öl. Känner mig tvungen att nämna vad som tidigare hänt. Han blir chockad och tycker jag ska gå till polisen. Klockan närmar sig småtimmarna och vi skiljs åt. Innan läggdags sitter jag ett tag och kollar på telefonen. Den bär någon form av förbannelse. Jag bestämmer mig för att säga något i mikrofonen för att se om jag får något svar. "Hallå?!" säger jag med osäker röst. Direkt svarar telefonen "Jag har hört allt du sagt hela tiden, intressanta konversationer du och din vän hade." Jag ryser till. Inte så rädd över att den hört min och Franks konversation, utan snarare att han hört allt jag sagt högt när jag varit hemma. Skrämmande tänker jag, tar ur simkort och stänger av telefonen. Lägger i ett uthus jag har ca 20m bort.
Detta var min dröm i natt, tycker den var extremt spännande, hade mycket rädsla blandad med lycka. Var nästan säker att det hade hänt på riktigt när jag vaknade.
Skulle vilja hitta ett avslut på historian, men kan inte komma på något bra avslut. Observera stavfel, felskrivna meningar & dålig styckindelning m.m.
Detta var min dröm i natt, tycker den var extremt spännande, hade mycket rädsla blandad med lycka. Var nästan säker att det hade hänt på riktigt när jag vaknade.
Skulle vilja hitta ett avslut på historian, men kan inte komma på något bra avslut. Observera stavfel, felskrivna meningar & dålig styckindelning m.m.