Tja Fragbite!
Jag ska förklara min situation. Jo jag är 18 bast, 175cm lång men jag är så förbannat jävla smal... väger runt 59kg. Jag tycker att jag äter relativt mycket och äter nog i klass med betydligt större polare till mig.
Verkar som om det inte spelar någon roll hur mkt jag trycker i mig verkligen, händer nada. Känns som om jag måste ha en enormt hög ämnesomsättning eller något.
Så fragbite hur ska jag göra för att gå upp i vikt?
Är ju rätt tanig o så och vill verkligen bli större... är det bästa att bara börja köra gym stenhårt och börja bygga muskler? Kör förövrigt fotboll 2 ggr i veckan.
Känns så jävla omotiverat o segt börja köra gym när man är så tanig o tar så lite i början ;) Har ju prövat o köra en del, men har aldrig riktigt fastnat för det tyvärr :/ kanske får bli en ändring på det nu! :)
Ngn som har lust att kanske lägga upp ett litet träningsprogram för en nybörjare? :) Om jag nu får för mig att börja gymma, vilket är högst troligt ;)
Edit: Tack för alla svar! :)
Schema
http://www.kolozzeum.com/forum /showthread.php?t=87454
Övningar
http://www.kolozzeum.com/forum /showthread.php?t=31071
Börja lätt, lär dig rörelserna rätt, vänj kroppen.
Ät mycket nyttig mat och ligg på ett kaloriöverskott så kommer du gå upp.
#17 haha joo har läst lite om skiten nu, men känns inte sådär jätte aktuellt o börja knapra piller sådär bara. :P
Smart ;D
Inte farligare än något annat.
#21 Tycker också det. Om man inte vill använda sig av otillåtna preparat då:)
Om du inte får i dig tillräckligt med protein så finns det kosttillskott att köpa på gymgrossisten.
Varit i din sitts tidigare men har löst det nu.
#29 - Wow, jag är lika lång som dig och väger 75kg och jag känner mig riktigt smal. :-)
enda som hjälper
eller iofs, ät , ät och ät! :*D
Sen så kallas jag för Sten också. Haha! :-D
Köp gainer för viktökning!
Gym : du kommer att lyfta lite i början men det gör alla! Gå dit med några kompisar och kör hårda träningspass. Kommer bli roligare om du inte kör ensam! :-)
EDIT: Ska du öka i vikt måste du få i dig mycket mer kalorier än vad du förbränner!