Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Internet problem! hjälp tack!

Postat av ante9423 den 19 Januari 2011, 22:35
8 kommentarer · 154 träffar
Tjena tjena! Det är så här att jag har haft problem med mitt internet ett bra tag. Det är så att vi har bytt till comhems 100/10 bredband. Det går genom tv jacket. Vi fick hem en router/modem från comhem och kopplade in det. Men den är på nedervåningen så jag drog upp en sladd till min router där uppe. Gjorde om routern här uppe till en swtich genom att stänga av DHCP (tror jag?). Och efter det ska den alltså funka som en swtich och det gör den. Ifrån den har jag två sladdar ut till två datorer. Men nu till problemet. Internetet droppar väldigt ofta. Det kan droppa lite då och då när jag bara sitter och surfar men en sak händer alltid. När jag går in på ett spel, t.ex. Black ops och den connectar. Då droppar internetet alltid! Och då räcker det med att jag drar ur internet sladden ur datorn så funkar det igen! Och den andra delen av problemet är att mitt trådlösa ofta inte funkar. Det är ju routern där nere som sänder ut trådlöst. Så nu fattar jag inte riktigt vad som kan vara fel? Är det routern här uppe som är omgjord till switch som är ostabil eller stör nätverket på något sätt?

Uppskattar svar något enormt då detta är ett väldigt störande problem och vill veta vad felet är!
Föregående tråd
Nästa tråd

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..