Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Erfarenhet av ComHem

Postat av asd1235111 den 12 Januari 2011, 16:32
9 kommentarer · 165 träffar
Hejsan!

Nu undrar jag om det är någon som har mycket erfarenhet av ComHem bredband, för jag införskaffa det för ca 3 veckor sedan och det har bara varit strul med det.

Det problem jag upplever är att min ping i Counter-Strike är väldigt instabilt på dagen och senare från mot kvällen brukar den bli stabilare. Jag har gjort två felanmälan på mitt bredband, första gången skicka dem ett nytt modem och det hjälpte inte alls, nu inväntar jag den senaste anmälan jag gjort men det verkar gå riktigt segt.

Jag har testat att stänga av router funktionen, samt stänga av brandväggen i modemet och ip flood nånting, inget av det hjälpte. Jag flertal gånger ringt och klagat, enda svar jag får är dina värden ser bra ut på modemet och det finns inga överbelastningar i dit område, du måste ha en ping över 70 för att vi ska kunna undersöka saken bättre.

Börjar bli riktigt less på det här. Jag kör kabel ockå, helt ny kabel från comhem så problemet ligger inte där.

Har alla rätta rates i cs också:

Rate: 25000

Cl_updaterate 101

Cl_cmdrate 101

Fps_max 101

Ex_interp 0.01

Brukar oftast spela hos http://www.playzeek.com

har också testat andra servrar det är samma där.

Pingen pendlar mellan 10-35 på dagen, och sen på kväll ligger den stabilt mellan 10-15.

Har 10/1 Mbit.
Föregående tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..