1
Hjärtklappning och andningsvårigheter
Postat av sartiX den 30 December 2010, 07:10
22 kommentarer · 475 träffar
Tjena Fb, jag och min polare lanar atm, vi la oss och kolla på en film, så helt plötsligt så sätter han sig upp och börjar gå runt i rummet. Jag pausar filmen och, pratar me han. Han säger att han har svårt att andas och ser allmänt panikslagen och får ångest. Han öppnar fönstret och tar lite frisk luft men de hjälper inte, sen vill han gå ut för att få mer frisk luft. Han säger att hans puls är väldigt hög och när jag väl känner efter så är den de, han berättar också att det känns som om hjärtat hoppar över ett slag och blir helt yr och de känns som att han dör i en sekund. När vi är ute blir de lite bättre, och när vi gick in igen så blir det lite bättre och just nu är de nästan över. Han har bara lite svårt att andas.
Han har på senaste veckan upplevt detta ett antal gånger, hans vilopuls brukar vara hög men ibland ovanligt låg. Han kollade sin puls en gång och då slog den 51 gånger på en minut, och de brukar slå "dubbelslag". Han har också konstiga pulsslag ovanför naveln när han ligger ner. Alltså när man kollar så ser man typ de röra sig, där pulsen slår alltså.
Han är förövrigt 15 år och röker (ifall de kan ha ngt me de här o göra). Skrev de här åt han då han inte är medlem på fragbite, iaf undrar ifall ni kan ha någon aning om va de här beror på?
Bjuder på stavfel, trött som faen :)
Han har på senaste veckan upplevt detta ett antal gånger, hans vilopuls brukar vara hög men ibland ovanligt låg. Han kollade sin puls en gång och då slog den 51 gånger på en minut, och de brukar slå "dubbelslag". Han har också konstiga pulsslag ovanför naveln när han ligger ner. Alltså när man kollar så ser man typ de röra sig, där pulsen slår alltså.
Han är förövrigt 15 år och röker (ifall de kan ha ngt me de här o göra). Skrev de här åt han då han inte är medlem på fragbite, iaf undrar ifall ni kan ha någon aning om va de här beror på?
Bjuder på stavfel, trött som faen :)