Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Studiepoäng högskola/vuxenutb.

Postat av fAKE! den 29 December 2010, 21:56
7 kommentarer · 275 träffar
Hejsan!

Tänkte börja med att jag sitter i en lite knepig sits. Ja, hela min klass gör.
Vi studerar på en vuxenutbildning under 1 års tid och vi började för 6 månader sedan.
Min klass på 7 personer har alla sökt in via Vuxen Utbildnings Centrum och fått beviljat csn lån.
Nur är det så att det är lite knepigt. Vi var klass Nr 2 som började studera hos Learnia VVs utbildning via VUC(vuxen utbildnings Centrum). Vi har då fått höra att vi är lite av Experiment klasser genom att ingen studerat så här tidigare.

Vi har tydligen på pappret bara 20 timmar i skolan men skolan kräver att vi ska vara där 40 för att klara av utbildningen. Detta gör att man verkligen inte får den hjälp vi vill ha, och som vi så mycket behöver.

Det är gör 1 uppgift, vänta 10 min - 2 timmar på att få hjälp. Kan även nämna att dom är underbemannade.

I och med det har samtliga i min klass även jag hamnat efter i studierna och det är väll gränsfall ifall vi hinner klart nu till sommaren som är tänkt. Samtliga i min klass restar nu cirka 300 poäng att plugga igen nu under vårkanten.

Vi ska lämna in studieförsäkran nu.

Kommer vi få beviljat studiestöd under våren nu även fast vi restar så förbannat?

sitter med kontrakt på lägenhet och har inte direkt några sparpengar.
Dessutom har det varit tjaffs ifall denna utbildning är giltig med bara 20 timmar i veckan lärartid.
Dom säger att dom hinner ordna det här innan medans vi har fått hört att vi har missat 80 timmar i månaden lärartid senaste 6 månaderna. Det finns även en möjlighet att vi inte får bli lärlingar när vi läst klart alla kurser ändå.

Någon som nån form av insyn om detta?
tips, råd om vad man ska göra hade varit väldigt tacksamt!
speciellt gällande detta med CSN.

Mvh

obs! diskutera gärna fritt gällande hur kurser och liknande funkar eller borde fungera och ifall dom får hålla på så här?

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..