Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Film som liknar Angela's ashes

Postat av qewq2 den 25 December 2010, 12:21
2 kommentarer · 85 träffar
Vi har fått titta på filmen "Angela's ashes" i skolan. Nu tänker våran underbara lärare att vi ska skriva en "film review" på denna. Vi fick en liten mall på hur vi ska lägga upp det hela och på punkt no.1 så står det att man ska jämföra den med liknande filmer.
Problemet är att jag kollar aldrig filmer som liknar denna och jag har försökt googla men jag hittar ingen som är lik den här.

Så jag tänkte att jag skriver extremt kortfattat vad den handlar om, och sen skriver Du om Du vet någon film som är lik denna. Ok? Bra!

Den handlar om en fattig familj i USA i mitten av 30-talet. Dom kommer egentligen från Irland och dom flyttar tillbaka dit i hopp om att fadern ska få jobb. Dom bor jätte risigt med fuktskador och kyla och dom har nästan aldrig mat etc. När fadern väl får ett jobb så super han alltid upp pengarna på en gång medan familjen svälter. Sen lämnar han familjen och flyttar till England (typ när andra världskriget startar). Så aa.. Filmen är rätt dramatisk.

Någon som vet en film som liknar denna? Eller någon som jag överhuvudtaget kan jämföra med?
Föregående tråd
Nästa tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar