Hej.
Jag gick in på mitt sista jullov här om dagen. Och såklart ställer man om tidsrytmen och andra rutiner direkt.
Idag gick somnade jag i sängen vid 05:00 tiden, då jag var mycket trött. Jag somnade väldigt snabbt.
Men som tidigare så har jag haft sömnparalyser, då jag oftast har skiftat på mina dagliga mat och sov rutiner.
Jag minns inte hela paralysen, men ungefär såhär gick den till.
Jag drömde först om att jag var ute på någon stor herrgård där jag bodde. Vår familj skulle få besök av mormor och morfar, då vi skulle äta julbord tror jag.
Dem kommer in i huset och vi välkomnar dom vänligt, dom slänger av sig jackorna för att gå in i sällskapsrummet. Emellertid ropar mor till mig att gå ut till bryggan för att hämta vatten? :P . ( Det fanns tydligen en sjö utanför med en fin träbrygga. ).
Jag går ut till bryggan för att hämta vatten med en bunke. Men då kommer min morfar och knuffar ner mig ifrån bryggan.
Nu försökte jag att vakna, kanske blev jag rädd? Men, jag kan som vanligt inte röra mig ett dugg. Min kropp är förlamad, och jag vet som gäller i den här situationen. Försöka att bara låta det vara, även fast det är väldigt obehagligt ( Det är som om du har sendrag. Du vet att det gör skit ont, men om du bara låter det vara en minut så släpper det efter en stund. ), men det blev värre.
Jag ligger nu under bryggan, med morfar som vill dränka mig. Jag får inget syre, och kan inte hjälpa mig skälv. Det är som att låta någon mörda dig utan att du bryr dig om det. :'(.
Tillslut släpper morfar taget, och jag vaknar... Tror jag. Men ICKE!
Då blir jag förlamad igen..
Jag ligger fortfarande i vattnet, där jag ser ett ljus som riktas emot två porträtt som sitter fastspikade på bryggans botten. Det är två ansikten på små pojkar. Jag har aldrig sett dessa ansikten någonsin.
Jag vaknar ur drömmen, men är fortfarande förlamad.
Nu känner jag att det är någon som försöker anfalla mig igen. Och nu är det inte morfar..
För nu hör jag en röst i mitt rum där jag sover som säger något i stilen " Mitt namn är shamanis monsario, och om du inte kommer ihåg mitt namn ska jag mörda dig". Jag tror det var något i den stilen.
Emellertid han säger det så känner jag att han har greppat tag i båda mina fötter men varsin hand, han har greppat tag runt mina armar med ytterligare 2 händer samt ett strypgrepp runt min hals och 2 stycken fötter som försöker trampa sönder mina lungor.
Jag fattar såklart att den här individen inte är en fysiskt normal människa.
Det går någon minut innan jag tillslut inte alls får någon luft. Då säger hjärnan till kroppen att det är dags att vakna nu.
Jag vaknar helt nu! Fan va skönt! Men ändå inte, för det känns som om jag sover på en sjö då mitt lakan var dränkt med svett.
Den här sömnparalysen var en av mina värsta hittills, då den varade så länge.
Jag vet inte vem fan den här "shamanis monsario" är.
Disk: Tror ni att jag blir mördad av den här shamanis monsario om jag inte kommer ihåg hans namn ni nästa sömnparalys?