Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Halvår bortslösat!

Postat av HaOwnTijMawGejN den 22 December 2010, 02:46
47 kommentarer · 191 träffar
Tjohej...
Ligger nu här i min säng och kan inte sova, har ont i huvudet så att jag mår illa och bara tänker..

I mitt huvud så strömmar det upp tankar, vafan håller jag på med? Vafan är det jag håller på med?? INGENTING

Lite grund i det hela -> Tog studenten i somras, hade attityden att jag inte vill läsa vidare då jag ville satsa på företag istället. Jag har den bästa idén tänkte jag, ingen i min närhet trodde mig, men jag pratade så gott om det så jag nästan fick de att tro mig. Träffade min flickvän i början av sommaren så allting var gött, jag hade ett företag som jag startade som projektarbete i trean.

Företaget var ett handelsbolag som jag delade med min polare, det jag inte visste var att min polare skulle dra iväg hela sommaren - utomlands!! Jaha, vad gör jag då? Jag kunde inte göra någonting med företaget då han tog hand om en del som jag inte kunde göra själv. Så jag tänkte "när han kommer tillbaka så ska vi köra på". Jag spenderar tid med tjejen som jag var på g med och livet lekte tänkte jag. Dock hade jag familj som ville att jag skulle skriva in mig på arbetsförmedlingen, men jag sa, nej jag behöver inte, jag har företag..

När polaren kom tillbaka så sa han att han inte hade så mycket lust att köra på med företaget då han skulle börja skolan. Jahopp, där rök det, vi avvecklar företaget.
Vad ska jag göra nu? Registrerade mig på arbetsförmedlingen i september, vafan har jag gjort hela sommaren tänker jag? INGENTING. Fixar allting med arbetsförmedlingen, får en jobbcoach och tänker, nu ska jag skaffa jobb!

Nee, då får jag ett knäpp i huvudet att jag skulle starta ett nytt företag, lägger alla pengar jag har just då på att registrera företaget, köpa in visitkort blablabla och tänker, nu jävlar ska jag tjäna pengar. Affärsidén var att hålla på med att sälja tjänster, en tjänst som man kan tjäna massor av pengar på - om man får kunder självklart. Jag avregistrerade mig på AF.

Jag bor fortfarande hemma, familjen gnäller på att jag inte gör någonting. Förståeligt, men jag skyller på att jag ska fixa en mobil till företaget så att jag kan skaffa kunder.. Nu hade jag varit ihop med tjejen ett tag, vilket betyder att jag spenderar mycket tid med henne, hon går förövrigt i skolan, när hon har ledigt så spenderade jag tid med henne..

Skaffar mig en telefon, iphone 4, ingen i familjen är glad åt det och tror inte på mig.. Trodde jag på mig själv? Ingen aning.

Inga pengar har jag, skämmer ut mig inför släkt och vänner - har knappt råd att köpa en julklapp till flickvännen min...

Nu sitter jag här, innan jul, har inte haft en enda kund och mår skiiiiiiit, vafan har jag gjort? slösat bort ett halvår som jag kunde ha lagt på t.ex. skola? jobb så jag kunde flytta hemifrån? Satan vad jag skäms!

Någon som är lika dum i huvudet som jag, som gjort liknande?

Någon som har tips på driv? Jag har provat ringt företag och erbjudit min tjänst, men det har inte gått så bra.. Blir så sjukt nervös. Några tips?

Tack på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

47 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar