1
Skolan
Postat av ASAGE den 17 December 2010, 22:14
7 kommentarer · 62 träffar
Tjenare! Tänkte ta det så kort så möjligt. Har alltid legat i mitten till vad jag kan göra och inte kan. Jag sitter med andra ord inte och läser hela dagarna utan jag gör så gott jag kan så jag klarar mig och lite smått där till. På utvecklingssamtalet som var för kanske 1.5 månader sen hade jag inte betygsvarning i något ämne, skulle bara satsa mer på högre betyg för jag kunde mer och att jag inte ägnade mig åt ämnet på alla lektioner (småpratar med kompisar). Har jobbat på likadant, det som har blivit ganska "stort" är väl att jag missat kemi och tyska prov nu till betygen. Men iaf. Min pappa håller på och pratar med mig hela tiden att jag ska få sitta och plugga hela jullovet som om att alla betyg har bränts upp. Som sagt så hade jag inga betygsvarningar men nu verkar allt bara vara kris? Ligger bra till i svenska, engelska, matte(sådär) och dom flesta andra ämnena. Det spelar ingen roll om jag får tre fel på ett simpelt litet glos förhör, lärarna ringer hem och verkar medvetet hetsa upp min pappa som fö. är lite Dr. Hitler av sig.
Hör även min far ringa runt till massor med lärare och gnälla vad som är problem, har fått höra att dom säger att jag är med folk som tycker det är tufft att inte vara i skolan. Det är rena rama skitsnacket, inget fel med mina kompisar. Ingen gillar väl skolan, men dom är ju inga skolkare precis.
Jag vill ju gärna in på IT-linje, så vad behövs för att koma in på det? Är det enkelt eller måste man ha sjutusen VG:n? Kan väl påpeka att jag varit sjuk ganska mycket nu, men inte överdrivet så man kommer upp i månader.
Min dröm har alltid varit att hålla på med datorer och jobba hos någon reparatör eller starta eget. Men jag tvivlar på att jag måste sitta med alla VG för att få det i uppfyllelse.
Kanske svänger lite från olika saker i tråden, men fick nog ut det mesta iaf.
Hör även min far ringa runt till massor med lärare och gnälla vad som är problem, har fått höra att dom säger att jag är med folk som tycker det är tufft att inte vara i skolan. Det är rena rama skitsnacket, inget fel med mina kompisar. Ingen gillar väl skolan, men dom är ju inga skolkare precis.
Jag vill ju gärna in på IT-linje, så vad behövs för att koma in på det? Är det enkelt eller måste man ha sjutusen VG:n? Kan väl påpeka att jag varit sjuk ganska mycket nu, men inte överdrivet så man kommer upp i månader.
Min dröm har alltid varit att hålla på med datorer och jobba hos någon reparatör eller starta eget. Men jag tvivlar på att jag måste sitta med alla VG för att få det i uppfyllelse.
Kanske svänger lite från olika saker i tråden, men fick nog ut det mesta iaf.