Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Pizzabagaren är helt övertygad!

Postat av po_lis den 13 December 2010, 16:31
4 kommentarer · 96 träffar
Taget från flashback! https://www.flashback.org/t138 9028 men tänkte att det lär ju finnas ett intresse att även här debattera och analysera.

____________________________ _________________________

Efter händelsen i Stockholms innerstad så är min lokala pizzabagare oerhört upprörd.

Han är nu övertygad om att alla muslimer måste bort, att Sverige är en fristad för terrorister och att det inom 20år kommer vara krav från muslimerna att få "ett eget land" i Skåne.

Jag skrattade mest åt det han sade, men han blev mest upprörd över det. Det ska ju dock sägas att han är "Syrian" och de har ju en förkärlek att "hata" muslimer hit och dit. Det här är väl sidan av ett mynt, det förstår jag med och det var därför jag skrattade åt det hela mer eller mindre hela tiden, men såhär i efterhand är hans totala övertygelse ganska skrämmande.

Jag sade att om jag stod här och sade samma sak skulle jag bli stämplad som rasist och antisemit ( tror jag? ) men nej nej enligt honom, det är OK att hata muslimer.

Det ska sägas att detta är en respekterad hårt arbetande man med goda kontakter inom det lokala näringslivet, han hoppar dock in på sin pizzeria ibland som var hans inkörsport helt enkelt och att han uttryckte sig som han gjorde var lite underligt då han annars är en mycket lugn och vältalig man- nu var han mest bara arg och övertygad om att det "är kört, muslimerna måste bort".

Vad tror ni? Vad händer om det eskaleras och fortsätter såhär. Kommer sverige ändra i grundlagen "lite snabbt" för att skicka hem muslimer? Om det verkligen blir jobbigt och "de vill köra kaoz på oss", kommer ordningsmakten göra något åt det?

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..