Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bilar bilar!!

Postat av Maister* den 19 Februari 2005, 09:00
270 kommentarer · 152 träffar
****EDIT/UPDAT*****

Tjenare alla bilintresserade människor och icke (om ni nu läser detta).

Tänkte höra lite vad ni skulle rekomendera för bil till mig. Det är så att jag skall köpa en bil för si sådär 130 - 150 000 kr men har lite svårt för att bestämma mig.

Jag har kört en jäkla massa olika sorters bilar. Dock är många av dem för dyra för att jag skall kunna köpa dem. Men man kan ju få roliga saker för 130-150 000 också. Relativt nya med. Det är just d jag vill ha, en lite nyare bil som inte faller isär när man trycker på gasen.

Bilar jag tittat lite närmre på är:

SKODA RS -03.

Ganska tråkig front till utseendet men jävligt snyggt invändigt. En 1.8 liters turbo bil med ca 185 hk.

Har inte hunnit testa den än så kan inte utala mig specielt mycket mer. Dock är jag lite skeptisk till SKODA pga att dem inte har lyckats bygga upp ett specielt coolt märke. Håller ni med?

Subaru Impreza -99 -00

Snygg till utseendet, rätt snygg invändigt, jävla skön bil och köra. Motor ljud och allt men försäkringen och bensinkostnaderna talar väl för sig självt? Drar ca 1 liter milen om du kör lungt och soppan försvinner när man trycker ner gasen lite.

En bil med mycker respekt skulle jag villja påstå :).

SAAB 9-3 Aero -00 -01 -02

Ganska stilrent utseende både invändigt och utvändigt. Skönt att köra, skönt drag dock lite tråkig växling måste jag säga. Ingen vidare kännsla i den. Håller med?

Den drar väl kring 0.8 0.9 inte långt från imprezan men 1 dl är mycket i längden :).

Så vad tycker ni? Har ni något annat bra förslag får ni gärna komma med det. Jag vill ha en bil som går snabbt, är relativt ny och är skapligt fin eller stilren till utseendet.

Ni som undrar varför jag inte vänder mig till äckel siten zatzy är pga att jag tycker den är för dryg för att använda. Ful design m.m. Man kan få bra svar här på fragbite också, jag har erfarenhter av det :).

****EDIT/UPDAT 19 Feb*****

Vill också passa på att säga vad jag absolut INTE är ute efter.

VOLVO, jag bor i stan. Här kör man bil inte traktor.

En bil som är äldre än -99. Jag söker nytt pga att nya bilar håller oftast längre än äldre.

Jag hade inte tänkt sätta i 502300 miljoner kusar i en bil bara för att köra dragracing. Måste tänka lite ekonomiskt också. Den får inte dra mycket mer än 1 liter per mil.
Föregående tråd
Nästa tråd

270 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 270 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..