Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Telia - Helt mentalt efterblivna ?

Postat av enzity den 9 December 2010, 15:59
74 kommentarer · 951 träffar
Skriver denna tråden för att varna er andra, som tänker ev. har skaffat telia på sistone.

Det började med att jag skulle flytta till en egen lägenhet, ut från mina förälrar. Eftersom vi har bott i samma ComHem hus i flera år, så har bredbandet aldrig varit något problem för mig tidigare, knappt någon downtime på det heller och mkt stabilt.

Så det blev dags att leta rätt på ett nytt bredbandsabonemang, och det fick bli Telia.

Beställde via telefonen rätt smidigt, och installationsdatumet skulle bli den 1a December. Perfekt, grymt skönt med en egen anslutning och egen lägenhet inför Catacysm tänkte jag.

Men så blev det aldrig , utan jag gick hemma den 1a och väntade på att jag skulle få modemet osv ner i brevlådan. Eftersom jag aldrig fick det den dagen, plockade jag upp mobilen för att ringa deras support. Fick svaret att de hade stött på problem och att de skulle få det fixat inom en vecka.

En vecka innan Cataclysm och jag har altså ingen uppkoppling i hemmet... Men det fanns ju hopp, det skulle ju faktiskt levereras innom en vecka. Under tiden fick jag även tag på ett 3G modem så jag inte skulle bli altför utråkad.

Tiden gick och det blev den 5e, 1 1/2 dag innan releasen 00.01, ännu inget bredband. Sätter mig i kö för supporten och får sitta där i flera timmar, för att tillslut möta en riktig jävla surkärring i luren. Där får jag förklarat för mig att det ännu strular, och att det kommer komma senast den 9e. Efter att jag fått beskedet så kan ni ju tänka er att man blir någorlunda förbannad och den stackars surkärringen fick nog ett och annat ont talat om sig.

Så fick trycka på panic button och bege mig till en av mina polare, som bor en bit nedanför. Bar ner datorn och sitter just nu hos honom.

Idag den 9e begav jag mig hemmåt igen, för att kolla om sakerna verkligen har kommit. Vad tror ni? Självklart inte. Ringer igen (den här gången fick jag endast sitta i kö 45 min), får samma besked som förrut att skiten fortfarande strular och att det kan dröja UPP TILL EN VECKA (Jo visst!). Fick också en anledning och de sa desutom att de skulle kompensera detta på något sätt. Nu lyder frågan, hur ska de kunna kompensera något som jag aldrig får?

Anledningen de gav mig var att de hade något problem med att ge mig mitt telefonnummer, som jag precis skaffade. Förstår inte hur något sånt här kan gå så snett? Absolut skandal om ni frågar mig, inte fan ska det behöva dröjja 2 veckor för att aktivera ett bredband`(då desutom den som bodde här innan mig körde med Telia).

Så detta går ut som en varning, kanske det är bara jag som har haft otur, men det verkar inte fullt möjligt för dem att låta det gå sån här tid.

Disskussion, Har ni någongång haft problem med telia? Är det en pålitlig bredbandsleverantör?
Föregående tråd

74 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 74 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..