Som topic.
Julian Assange är nu gripen efter att han frivilligt gått in på en polisstation med sina advokater i England.
läs mer:
http://www.aftonbladet.se/nyhe ter/article8239509.ab
Vad tycker ni om detta? Själv tycker jag det bara är tragiskt hur världens befolkning låter detta hända utan att ens agera det minsta.
Det är tydligt att det är USA som ligger bakom allt som han står häktad inför, bara för att de är livrädda för honom.
Jag skulle lätt kalla Julian Assange för nutidens Robin Hood, en riktig hjälte.
Diskutera.
Är han bara misstänkt för våldtäckt? Eller det något påhitt för att ha en anledning att kripa Assange? Vad tror ni?
Angående relationen med Ryssland så skiter jag i det, de får stå sina egna kast, hellre att hela världen dör vetandes än att många störda saker händer ovetandes.
#1 Ja han blev anmäld för en "våldtäkt"
"Anna Ardin who claims Julian Assange raped her wrote the day after on her Twitter account.
'Julian wants to go to a crayfish party, anyone have a couple of available seats tonight or tomorrow?'
'Sitting outdoors at 02:00 and hardly freezing with the world's coolest smartest people, it's amazing!'
When Anna Ardin files a police complaint against Julian Assange on 20 August these tweets are removed."
WikiLeaks är bra. Punkt.
Dock osäker....
#6 Varför då? Varför ska stormakterna få hålla på med en massa farligt skit som vi inte har någon vetskap om, varför ska de ljuga oss rätt i ansiktet? Trött på detta jävla big brother-samhälle vi lever i, det är bara tragiskt hur folk som styr kan ha ett sånt psyke när de är medvetna om vad de gör.
Låt Assange gå fri och göra vafan han vill, vi har ju uttryckandefrihet ?
Han är oskyldig till motsatsen är bevisad, det betyder dock inte att han inte är misstänkt, är han oskyldig kommer han frias.
Dock anser jag att han står skyldig till mer än våldtäkt.
Wikileaks har bland annat släppt en lista på ställen som om anfallna hade skadat USAs invånares hälsa och säkerhet. Sånt ska man ej komma undan med.
Sen har han riskerat livet på tusentals afganer som troligen kommer bli stenade till döds när USA lämnar afghanistan.
Men som sagt det har spårat ur, kommer inte ihåg posten på han men tror det var någon FBI snubbe som sa någonting i stil med "Julian Assange borde avrättas och jag anmäler mig frivillig att hålla i vapnet" när folk med sådana maktposter börja säga sånna grejjer har det gått förlångt.
Visst informera bättre om saker som engagerar folk men gör det på ett bättre sätt en någon hemsida som känns som en pojkstreck som spårat ur.
Ända chansen han överlever är om han har något emot USA som verkligen inte ''får bli släppt''.
Dock stor sannolikhet han har någon försäkring, Assange for pres!
#16 Allt skrivet om kriget i Irak, Afghanistan etc. är raka motsatsen utav det som t.ex presidenten i USA sagt. Att de ska ta ut alla soldater ur landet bla bla är ju faktiskt en myt, och de kommer stanna där så länge det finns pengar att tjäna.
#23, det handlar inte om vem som berörs, utan om det verkligen är så otroliga avslöjanden som vissa verkar inbilla sig.