Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Skattetagare / skattesmitare diskussion

Postat av Snoogentz- den 3 December 2010, 17:50
28 kommentarer · 55 träffar
Hej fragbite, tänkte ta upp detta med er, sen får ni diskutera fritt angående det. ursäkta stavfel och annat pga dyslexi. Iallfall:

Jag och min vän fredrik hade en diskussion förut idag angående skattesmitare/skattetagare osv. Han tycker jag är en skattetagar som bara sitter hemma och lever på statenspengar 24/7 och inte gör något åt det!

3000kr i månaden ifrån ams får jag, för att vara arbetssökande, har praktiserat och även gått på möten inom ams, vet inte hur man kallar det, men ungefär som ams, fast man får mer hjälp angående sitt sökande! har dock varit arbetslös ett tag! 1.5 år

Enligt fredrik tycker han att ja inte ska leva på bidraget och istället vara ute och söka jobb 24/7 och inte leva på några pengar alls i månaden, för det är skattepengar jag tar

Fredrik himself, lever inte på något bidrag, däremot svartjobbar han åt sin pappa. och betalar ingen skatt ALLS. Och säger till mig att jag är en skattetagare som inte borde få det jag får idag.

Och nu har även han fått en praktikplats som servicetekniker i 3 månader, och under dem 3 månaderna, kommer han få exagt samma Bidrag som jag får ifrån Arbetsförmedlingen. och det är OKEJ ? enligt han?

frågan är alltså är det okej att någon som jobbar svart som inte betalar skatt, lever på skattepengar efter att han jobbat klart på sin fars företag som skattesmitare? och är det okej att säga till mig att inte leva på skattepengar för jag är arbetslös

aja diskuttera fritt, läs gärna all text ovan så ni förstår vad det handlar om.. och om det är något ni undrar över så skriv det.. ursäkta min svenska, samt stavning, har som sagt läs och svårigheter

Har inget problem med att folk jobbar svart, men när dem säger att andra som är arbetslösa lever på soc så lackar man!

/ Niclas
Föregående tråd

28 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 28 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..