1
SO uppstats
Postat av SR Lindblom den 1 December 2010, 09:07
37 kommentarer · 293 träffar
Hejsan! Nu är det så att jag måste skriva en uppstats om andra världskriget idag. SÅ jag tänkte om nån kanske kan hjälpa mig om ni gjorde bra ifrån er om andra världskriget. Min lärare skrev på en lapp om massa saker hon ville ha med. Det var typ sånt som churchill operation barbarossa atombmobningen! Och fler men jag minns dom inte. Kanske ni kan ge en mening var? :)
DISK : Vad tycker ni om SO?
Har en mini början nu : Versaillfreden var en uppgörselse efter om att man bara fick ha en visst stor armé. Hitler tyckte det var fel och när han kom upp i makten så införskaffade han sig en större armé än man fick ha enligt versaillfreden.
Komemr med edit när jag kommit längre. En ska bara Vad var det där emd att han militariserade något land?
Tack på förhand!
DISK : Vad tycker ni om SO?
Har en mini början nu : Versaillfreden var en uppgörselse efter om att man bara fick ha en visst stor armé. Hitler tyckte det var fel och när han kom upp i makten så införskaffade han sig en större armé än man fick ha enligt versaillfreden.
Komemr med edit när jag kommit längre. En ska bara Vad var det där emd att han militariserade något land?
Tack på förhand!