1
FRAMTIDEN o Gymnastiet?
Postat av MastriX den 26 November 2010, 18:13
40 kommentarer · 186 träffar
Tjena fragbite, har nu kommit till 9onde klass och det är snart dags att välja sin framtid..
Jag har alltid, sedan jag var liten, varit teknisk. Löst problem byggt lego osv osv :P
Men i skolan har jag toppbetyg i Samhälle, har MVG i allt, i NO har jag starkt VG och MVG i Fysik. Matten har jag VG i och har alltid varit duktig på det.
Frågan är då vad jag ska välja på gymnasiet?
Natur eller Samhäll ?!
Har sjukt stora problem med att välja, för jag vill inte missa någon bra utbildning om jag väljer samhäll..
Jag har egentligen rätt höga krav.. Jag vill ha ett jobb som betalar bra. Men jag vill helst inte plugga ekonomi, det låter dödstrist. Juridik är jag väl inte så pigg på det heller, men det är ett okej val.
Matten gillar jag inte alls, även om jag har fallenhet för den.
Så vad för jobb/utbildningar kan man få efter man gått natur eller samhäll?
Tacksam för alla svar :D
Jag har alltid, sedan jag var liten, varit teknisk. Löst problem byggt lego osv osv :P
Men i skolan har jag toppbetyg i Samhälle, har MVG i allt, i NO har jag starkt VG och MVG i Fysik. Matten har jag VG i och har alltid varit duktig på det.
Frågan är då vad jag ska välja på gymnasiet?
Natur eller Samhäll ?!
Har sjukt stora problem med att välja, för jag vill inte missa någon bra utbildning om jag väljer samhäll..
Jag har egentligen rätt höga krav.. Jag vill ha ett jobb som betalar bra. Men jag vill helst inte plugga ekonomi, det låter dödstrist. Juridik är jag väl inte så pigg på det heller, men det är ett okej val.
Matten gillar jag inte alls, även om jag har fallenhet för den.
Så vad för jobb/utbildningar kan man få efter man gått natur eller samhäll?
Tacksam för alla svar :D