Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Inbrott, ip-spårning?

Postat av MindX den 25 November 2010, 19:15
26 kommentarer · 266 träffar
Tja! Haft en underbar vecka, inbrott i bilen, dagen efter inbrott i hemmet, blev av med min laptop, min 5 dagar gamla stationära, och min nya tv. Nu är det så att idioten som stal allt, har startat upp min dator då mitt steam loggade in igår kväll. Pratade med polisen om att spåra ip, min fråga är kan steam lämna ut ip adressen som dom var inne från? Ska jag ta kontakt med steam, eller ska polisen göra det? Polisen i Kungälv där jag är bosatt hade stängt så skulle återkomma imorgon. Eller finns de något annat sätt att fixa fram ip:n?

EDIT

Ringde polisen igår, fick prata med en utredare som var 50+ och inte förstod ett jota av det jag försökte förklara för honom. Han skulle be en "datakunnig" utredare ringa upp mig, vilket ingen ännu har gjort. Bättre att ta fast dom som kör 10 km/h för fort istället för folk/ligor som bryter sig in i hem. Kan ju även påpeka att det inte bara var jag som vart utsatt för detta, även grannen hade inbrott, och 4 andra bilar blev sönderslagna.
Ny edit kommer när denna "datakunniga" utredare har hört av sig till mig.

//Snart nya lasermannen
Föregående tråd
Nästa tråd

26 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 26 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..