Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Joomla hjälp!

Postat av xtorfssss den 24 November 2010, 21:50
4 kommentarer · 165 träffar
Hej!

Håller på med en hemsida i Joomla 1.5. Jag har lagt in ett template eller en mall som det kallas och fixat lite. Men jag hade tänkt att lägga dit en module i form av en slags fotoram som automatiskt byter bild och då undrar jag till och börja med hur jag ska bestämma vart den ska vara på sidan.

Har även lagt in min logga på headern och vill byta ut den gamla headern mot den nya med loggan, hur sjutton ska jag göra detta? Viill inte ta bort hela mallen och lägga in den på nytt då jag har fixat en massa med html inställningarna och jag kan inte hitta hur jag laddar hem min mall från Joomla och på så sätt spara den på datorn.

Sen undrar jag även om det finns något program där man kan förhandsgranska hur sidan kommer att se ut och ändra html inställningarna och på så sätt slippa jobba i Joomla.

Snälla hjälp mig! Hade varit guldvärt om någon ville sitta med mig i vent, kan även då visa sidan osv.

Tack på förhand /Fleppo

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..