Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Svenska tal nekades

Postat av pimpic den 22 November 2010, 23:08
43 kommentarer · 417 träffar
Har för några veckor sedan skrivet en tråd om "vem ser ni upp till/ är eran idol" denna skrev jag för att få idéer till mitt svenska tal som ska handla om en känd person som man ser upp till.

Fick en kommentar av per69 citerar honom nu:
"Adolf Hitler! Men var inte för snabb att döma mig nu!

Ser bara upp till att han kunde få en hel nation under sig, och det innan han började klaga på etnicitet, handikapp och judar/romer, gillar inget annat med honom och särskilt inte hans anti-semitism eller hans konstiga fetischer!"

Jag bestämde mig för att skriva ett tal om honom och gjorde det.

Nu när det är klart ville hon innan talen att alla skulle maila henne vem man tänkte snacka om. så det gjorde jag:
"Hej!

Jag funderade över vem jag skulle snacka om i mitt tal och då fick jag tanken att en person som man skulle kunna se upp till men sen har den personen gjort saker som jag aldrig skulle se upp till.
Jag fick idén av att jag skulle hålla ett tal om Adolf Hittler, men döm mig inte nu!
Det jag vill ha sagt är att han var en smart person med VÄLDIGT bra retorik och kunde få med sig sitt folk, han andra åsikter om judar osv tar jag inte upp i talet."

Fick svaret:
"Hej!
Jag har pratat med mina kollegor och vi är överens om att vi måste avråda dig från att ta upp Hitler som idol/förebild. Hitta alltså någon annan att prata om!"

Min fråga är den: Hon har ju sagt, håll ert tal om någon som ni ser upp till/ är eran idol.
har jag ändå rätt att snacka om Hitler, skulle kunna vara så att jag tycker att han har bra åsikter och eftersom det är yttrandefrihet i Sverige borde det inte vara några problem ?

Vad tycker FB om detta ??

har jag rätt att snacka om det ändå ?

78 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

43 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 43 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..