1
Dyslexi?
Postat av GamerUlf den 22 November 2010, 15:57
41 kommentarer · 290 träffar
Tja,
Har en kompis som stavade fel på Stubben, så han skrev Sttuben.
Han skyllde på dyslexi. Han stavade fel för att han har dyslexi sa han.
Laget började disskutera, alla mot mig.
Men jag gav mig inte för att jag inte gillar att ha fel. Och jag är 90% säker på att jag har rätt även fast dom är 10mot mig.
Om man har dyslexi så är det väll att hjärnan blandar ihop bokstäver mm när man läser, aight?
Jag sa att dyslexi inte gör att man stavar fel.
Jag resonerar så att när du läser, så är det hjärnan som blandar ihop bokstäver så att du läser fel.
Men när du skriver så har ju inte hjärnan något att blanda ihop eftersom det är du som skriver det.
Man kan ju inte tänka att man ska skriva B och skriver U istället.
Så när han nu skrev "Sttuben" så är det ju inte dyslexin, utan att han e dålig på att stava.
Har jag rätt eller fel?
Sen kan det ju vara så att dyslexi försvårar inlärning och det i sin tur påverkar hur du stavar.
Disskutera!
Har en kompis som stavade fel på Stubben, så han skrev Sttuben.
Han skyllde på dyslexi. Han stavade fel för att han har dyslexi sa han.
Laget började disskutera, alla mot mig.
Men jag gav mig inte för att jag inte gillar att ha fel. Och jag är 90% säker på att jag har rätt även fast dom är 10mot mig.
Om man har dyslexi så är det väll att hjärnan blandar ihop bokstäver mm när man läser, aight?
Jag sa att dyslexi inte gör att man stavar fel.
Jag resonerar så att när du läser, så är det hjärnan som blandar ihop bokstäver så att du läser fel.
Men när du skriver så har ju inte hjärnan något att blanda ihop eftersom det är du som skriver det.
Man kan ju inte tänka att man ska skriva B och skriver U istället.
Så när han nu skrev "Sttuben" så är det ju inte dyslexin, utan att han e dålig på att stava.
Har jag rätt eller fel?
Sen kan det ju vara så att dyslexi försvårar inlärning och det i sin tur påverkar hur du stavar.
Disskutera!