1
Datorhaveri [Bluescreen]
Postat av xonz den 19 November 2010, 15:41
20 kommentarer · 263 träffar
Blev strömavbrott och då for mitt nätagg, fick ett nytt på garantin och datorn snurrade igång som vanlig ända tills jag fick bluescreen. In med formateringsskivan och börja fixa till det, allt går vägen. Kommer in i windows, kör windows update sen när jag startar om datorn så kommer jag bara tills där jag loggar in, när jag loggar in så blir skärmen bara svart, datorn fryser sig och jag förstår att det är nått med grafiken.
Startar om datorn och kör den i felsäkertläge, avinstallerar grafikkorts drivrutinerna och då funkar allt igen, jag provar ta hem ett par gamla drivrutiner från ati.amd.com och då funkar det, iallafall att logga in. Men så fort jag drar igång ett spel HON/CS så blir skärmen bara svart och datorn fryser sig, sen får jag bluescreen. Men saker som spotify, msn och chrome funkar hur bra som helst.
Har provat koppla ur/in hårddiskar, ram samt grafikkort. Även provat formatera datorn ett X antal gånger, både med 32 och 64 bit windows 7. Jag har ingen aning om vad det kan vara för fel.
Någon som har den minsta lilla ideen?
Startar om datorn och kör den i felsäkertläge, avinstallerar grafikkorts drivrutinerna och då funkar allt igen, jag provar ta hem ett par gamla drivrutiner från ati.amd.com och då funkar det, iallafall att logga in. Men så fort jag drar igång ett spel HON/CS så blir skärmen bara svart och datorn fryser sig, sen får jag bluescreen. Men saker som spotify, msn och chrome funkar hur bra som helst.
Har provat koppla ur/in hårddiskar, ram samt grafikkort. Även provat formatera datorn ett X antal gånger, både med 32 och 64 bit windows 7. Jag har ingen aning om vad det kan vara för fel.
Någon som har den minsta lilla ideen?