Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Bryr mig inte om wannabes som kommer börja lyssna på N.W.A efter dem sett filmen.. Tråkigaste är att alla kommer börja använda Raiders kläder.. :/ Känns inte så kul att använda Raiders när varannan människa kommer reppa märket..
#9 Ehh, typ alla hobbygangstrar sen 3:e klass har lyssnat på sent 80-tals och golden age hip hop. Det är inte som om att det är underground. Ice Cube har ju till och med gjort reklam för öl, eget klädmärke och cashat in helvetes mycket pengar på diverse filmer innan Straight Outta Compton-filmen.
#11 Pratar inte illa om Ice Cube, Ganster-Rap sågs som en dålig sak förr, men när dem en film? Då är det fantastikt, alla älskar och det är världens bästa enligt alla.
#13 Nästan allting annat än pop-musik brukar ses som dålig influens. Fråga alla gamlingar, föräldrar och liknande vad de tycker om texterna. Fritidsgårdar ger ju möjlighet för de svenska ''ghetto'' barnen att spela in sina gangsterfantasier och släppa det. Väldigt accepterat.
#15 Håller med dig faktiskt, men där jag har bott och gått i skolan kunde man knappt lyssna på rap.
Dem sa att man börja mörda folk och börja med droger. Blev lite trött på det.
#19 bor i Norrköping, på min förra skola fanns det inte mycket invandrare när jag gick där. Så lärarna var inte vana med den musiken vi blastade på rasterna :D
#20 Att man lyssnar på texter som "Fuck the police" osv när man är 12-13 kan jag förstå att lärarna kanske säger ifrån.. men annars ska man ju få lyssna på vad man vill!!! :D
#18 Beror vad du bor i för område. Gick grundskola i ett rätt hobbygangstrartätt-område som idoliserade 50-Cent och lekte Al-Qaeda. Massa småungar som skulle skita på sig om de fick en pistol i handen. Om du bor i ett vitt område med massa moderater så lär det va kefft att lyssna på rap.
#23 Ja lärare är ju hjärntvättade till max, och vill att alla ska börja springa i samma hamsterhjul som dom själva, sticka ut kan man ju inte göra :O rep that west ffs! :D
#25 Ice Cube är den ända som var riktigt grym i N.W.A (DRE beats var tunga) kan hålla med dig annars.. men texterna dom gjorde var kungliga.. Sen var Easy-E inte den bästa rapparen på den tiden :D
#26 Det är för det tror att det är det som är bäst för dig. IMO klarar man sig bättre i längden om man skaffar jobb, respektive gå ut och leka Crips vs Bloods. Det är så dem tänker.
Dock så har man jävla mycket mer respekt för alla oldschool rap niggas som verkligen reflekterade sitt liv samt sin sanna tro och ideologi i sin musik, till skillnad från all drös av ny hip hop, extrem metal, punk, etc, etc. Dock så finns det några guldkorn kvar, t.ex Immortal Techniques första två album även om de är ett 10-tal år gamla. Han e riktikt O.G nigga, man1.
Jag gillar inte hur Dre använder NWA och Eazy E för att få mer fame. Om man är lite påläst om NWA så vet man att Eazy E hatade Dre som fan, ändå tills han dog, kallade honom en dansade pajas o grejer. Han hade ju med Eazys gravsten i en av han nyare musikvideos. Fucking nasty.
Jag har inte sett filmen men hört att den är som en Notorious B.I.G film, fast ja, den handlar om bandet NWA uppkomst osv.
Jag skulle gärna vilja veta vad Eazy E son tycker om det hela.. Antar att Dre har köpt hans "godkännade" tyvärr dock.
#29 Klart man har :) Immortal Technique har alltid varit ett guldkorn i mina ögon, väldigt smart snubbe också. Dock så har han på senare dar blivit en extrem foliehatt..(har han ju alltid varit iofs) men gillar det ändå :)
#31 Vet. Han har tillomed gjort en låt om hur han ber om förlåtelse till Eazy-e. Eazy hånade honom i TV och i sina låtar efter att Dre ville ha mer pengar än dem andra i NWA. Sedan skyllde Dre på Yella, som knappt hade gjort något.
#33 Såg att Lil Eazy e blev nekad att spela Eazy i filmen, Ice Cube sa att han inte var redo typ.. Luktar bullshit. Snubbarna vill ha alla cash för sig själva och bara utnyttja Eazy namn, inte värna om det och hans familj. Blev också jävligt besviken att Ice Cube var med och hjälpte till med filmen. Menar, No Vaseline så fick man intrycket att han kände sig backstabbad som fan av Dre o CO. Visst, tiden läker alla sår men damn, pengar gör folk till fåniga kappvändare.
#35 Du har rätt, dem nekade Lil E att spela sin EGNA far i filmen. Tycker det är dålig stil av dem varför fick Ice Cube's son spela sin farsa i filmen? Synd bara att det blev som det blev, men hoppas han tog det bra iallafall.
#30 haha söt som inkluderar rick ross och childish gambino och till viss del (dock förståeligt) kendrick i den där legendariska listan. hörde du aint no half steppin i förrgår och är hiphopgudn eller? xd
ont: fan vad töntig du låter OP, och ja, jag har lyssnat på golden age hiphop så länge jag kommer ihåg
Mina favoriter har varit A tribe called quest och NWA i många många år.
Varför bry sig om folk börjar lyssna på dom nu?
Känner du dig inte speciell längre?
Är 16 bast och har lyssnat på all möjlig oldschool rap sedan jag var ungefär 14. Har redan börjat märkt av hos polarna att dom ser "NWA" som "the new thing".
Blir så jävla less. Jag själv har inte grävt speciellt djupt i just N.W.A, men jag har definitivt vetat om dom och följt dom till och från. Några av de MCs jag brukar lyssna på är:
#35 lil eazy-e ville inte ens vara med i filmen, han är ingen skådespelare, vilket ice cube son är, han provade för rollen i mer än ett år innan han fick den.
men ja jag tror inte heller eazy hade blivit värst glad om han fick se hur filmen blev, han var väl på ond fot med hela nwa förutom cube och dre + yella fjäskade stenhårt för eazy innan han dog vilket inte framgick i filmen, tvärtom snarare. när eazy ringde dre i slutet började jag nästan garva, så påhittat så det inte finns.
tråkigt att muthaphukkin g's och dre day beefen mellan eazy-e och dre + snoop inte kom med heller, men dom hade redan målat upp eazy-e som djävulen tillräckligt mycket så det är förståeligt.
mcren var med blev utlämnad alldeles för mycket också, han var precis lika stor del av nwa som resten.
#57 Ait ait, jag såg bara det där ang Lil Eazy på en youtube kommentar sen googla jag o hittade nån keff nyhetssida som skrev typ "damn lil eazy got diss bruh"
#61 filmen var fet som fan, en av de bästa jag har sett på väldigt länge. bara några saker dom utelämnade som kunde varit bättre men så är det ju med alla filmer.
Har följt cube, eazy e och dre sa länge som jag vetat vad musik var!
Har efil4 och straight outta compton här hemma pga att min far faktiskt är ett fan.
Syns pa premiären!
#65 Nej men det finns andra här i tråden som verkar lacka för att de alltid har lyssnat på "Golden age" hip hop, typ som ingen annan har tillåtelse till det...
Det är himla bra att old school respekteras av dagens ungdomar men tror inte att ni alla riktigt förstår innebörden i rap från den gamla old school eran.
Vissa här skriver bra inlägg men många verkar inte riktigt fatta och sedan när det släpps en film som enbart är till för att jaga pengar då är alla bäst på NWA.
Jag har lyssnat pa old school rap och hiphop i 10 ar och jag har aldrig riktigt gillat N.W.A. En kanske tva latar ar bra men det finns sa mycket battre. Har tyvarr inte haft mojlighet att se filmen da jag befinner mig i utlandet.
"Peace to every single rapper on this whole earth
sell outs got no worth
I think they better go soul search"
#10 Alla bär ju redan raiderskläderna. Var på en match när jag var 12, reppade dom i två år efter det, sen var det för mainstream så mitt hipsterblod fick mig att sluta.
N.W.A är ju inte direkt det bästa av late 80's/early 90's men det är kul att dom får lite uppmärksamhet så får kanske andra oldschools lite hype också.
Jag hoppas wtc släpper en film också men det tvivlar jag på kommer hända.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
http://imgur.com/gallery/BSwPIin
Dem sa att man börja mörda folk och börja med droger. Blev lite trött på det.
#25 Ice Cube är den ända som var riktigt grym i N.W.A (DRE beats var tunga) kan hålla med dig annars.. men texterna dom gjorde var kungliga.. Sen var Easy-E inte den bästa rapparen på den tiden :D
Dock så har man jävla mycket mer respekt för alla oldschool rap niggas som verkligen reflekterade sitt liv samt sin sanna tro och ideologi i sin musik, till skillnad från all drös av ny hip hop, extrem metal, punk, etc, etc. Dock så finns det några guldkorn kvar, t.ex Immortal Techniques första två album även om de är ett 10-tal år gamla. Han e riktikt O.G nigga, man1.
Big L
Big Daddy Kane
Kendrick Lamar
Gang Starr
Nas
Rick Ross
Childish Gambino
Top 3 just nu enligt min smak i låtar är
https://www.youtube.com/watch?v=zqYeoFFZd9s
https://www.youtube.com/watch?v=NtxmnBQmfZs
https://www.youtube.com/watch?v=P1x-2eZ5e8E
#RIPGURU
Jag har inte sett filmen men hört att den är som en Notorious B.I.G film, fast ja, den handlar om bandet NWA uppkomst osv.
Jag skulle gärna vilja veta vad Eazy E son tycker om det hela.. Antar att Dre har köpt hans "godkännade" tyvärr dock.
You may have a lot of bitches but I got much more
ont: fan vad töntig du låter OP, och ja, jag har lyssnat på golden age hiphop så länge jag kommer ihåg
Varför bry sig om folk börjar lyssna på dom nu?
Känner du dig inte speciell längre?
Blir så jävla less. Jag själv har inte grävt speciellt djupt i just N.W.A, men jag har definitivt vetat om dom och följt dom till och från. Några av de MCs jag brukar lyssna på är:
Big L
Nas
AZ
Wu Tang
B.I.G
Rakim
osv
min favvolåt av dom
men ja jag tror inte heller eazy hade blivit värst glad om han fick se hur filmen blev, han var väl på ond fot med hela nwa förutom cube och dre + yella fjäskade stenhårt för eazy innan han dog vilket inte framgick i filmen, tvärtom snarare. när eazy ringde dre i slutet började jag nästan garva, så påhittat så det inte finns.
tråkigt att muthaphukkin g's och dre day beefen mellan eazy-e och dre + snoop inte kom med heller, men dom hade redan målat upp eazy-e som djävulen tillräckligt mycket så det är förståeligt.
mcren var med blev utlämnad alldeles för mycket också, han var precis lika stor del av nwa som resten.
https://www.youtube.com/watch?v=sZ-OzkSdfo4
https://www.youtube.com/watch?v=qeyX2R66fMU
Två feta fucking låtar som ska pumpas idag.
lät som filmen var rätt dålig ändå
Du har säkert reppat N.W.A länge i ditt långa liv.
Har efil4 och straight outta compton här hemma pga att min far faktiskt är ett fan.
Syns pa premiären!
Diggade som fan att dom tog med cubes diss men det hade varit ännu roligare om man fått sett beefen mellan dre, snoop m.m
Tyckte det var bra gjort av dem att ha med tupac i filmen, Childhood reincarnated! :D
Vissa här skriver bra inlägg men många verkar inte riktigt fatta och sedan när det släpps en film som enbart är till för att jaga pengar då är alla bäst på NWA.
En fråga, är någon här äldre än 20 år?
"Peace to every single rapper on this whole earth
sell outs got no worth
I think they better go soul search"
Jag hoppas wtc släpper en film också men det tvivlar jag på kommer hända.
#74, Inte många skulle jag tro men jag är 25.
Har inte sett filmen själv men det är väl bara kul att fler får ta del av musiken imo.