1
Laptop-val!
Postat av Tjej_hatare den 15 November 2010, 15:01
25 kommentarer · 295 träffar
Hej!
Min storebror fyller år i nästa vecka och familjen har beslutat att köpa en laptop till honom. En bra present i mitt tycke, och givetvis vänder sig övriga familjemedlemmar sig till mig. Dock är jag tvungen att vända mig till er på FB för lite assistans.
Eftersom brorsan ska använda datorn i plugget (högskola) är den tvungen att ha bra batteritid och samtidigt vara smidig/lätt att förflytta. Sekundärt ska den klara av att spela upp HD-film, palla en del spel. Priset ska ligga runt 6000:-
Jag har själv luskat fram 2 datorer som kan vara av intresse:
http://www.prisjakt.nu/produkt .php?j=657093,662633
Om ni hade varit min bror, vilken av dessa hade ni valt?
Ni får väldigt gärna komma med egna förslag.
Tack på förhand!
EDIT:
Killen jag snackade med från El giganten sa i princip att de inte skriver ut batteritid eftersom den är så dåligl. 2-4 timmar sa han, vilket gör valet rätt enkelt.
Asus it is!
p.s. dock får ni väldigt gärna fortsätta tipsa! d.s.
Min storebror fyller år i nästa vecka och familjen har beslutat att köpa en laptop till honom. En bra present i mitt tycke, och givetvis vänder sig övriga familjemedlemmar sig till mig. Dock är jag tvungen att vända mig till er på FB för lite assistans.
Eftersom brorsan ska använda datorn i plugget (högskola) är den tvungen att ha bra batteritid och samtidigt vara smidig/lätt att förflytta. Sekundärt ska den klara av att spela upp HD-film, palla en del spel. Priset ska ligga runt 6000:-
Jag har själv luskat fram 2 datorer som kan vara av intresse:
http://www.prisjakt.nu/produkt .php?j=657093,662633
Om ni hade varit min bror, vilken av dessa hade ni valt?
Ni får väldigt gärna komma med egna förslag.
Tack på förhand!
EDIT:
Killen jag snackade med från El giganten sa i princip att de inte skriver ut batteritid eftersom den är så dåligl. 2-4 timmar sa han, vilket gör valet rätt enkelt.
Asus it is!
p.s. dock får ni väldigt gärna fortsätta tipsa! d.s.