1
Småföretagande uppgift, hjälp!
Postat av PRICKEN den 14 November 2010, 17:06
4 kommentarer · 134 träffar
Sitter här nu med ett inlämningsarbete och har hjänsläpp samtidigt som jag tittar på hockey. Vet inte direkt hur jag ska lösa den här och vädjar om er hjälp.
Uppgift:
Du har jobbet som marknadsföringschef på ett större företag som riktar sina produkter mot företag inom tillverkningsindustrin. En av era medarbetare har presenterat en produkt som styrelsen nappat på. Beskriv på vilket sätt du kommer att jobba för att ta reda på om det finns en intresse för produkten, beskriv även vilken tillvägagångssätt du kommer att använda för att marknadsföra produkten samt vilka konsekvenser detta tillvägagångssätt kommer att ha.
Med tillvägagångssätt så antar jag att de menar någon av dessa:
Produktionsorientering
Produktorientering
Marknadsori entering
Försäljningsörienteri ng
Tacksam för ett fullt och bra svar, folk som inte har kunskap anser jag inte behöva lägga en onödig kommentar i tråden, tack.
Disk: Vad tycker ni om den Svenska ekonomin i dagsläget?
Uppgift:
Du har jobbet som marknadsföringschef på ett större företag som riktar sina produkter mot företag inom tillverkningsindustrin. En av era medarbetare har presenterat en produkt som styrelsen nappat på. Beskriv på vilket sätt du kommer att jobba för att ta reda på om det finns en intresse för produkten, beskriv även vilken tillvägagångssätt du kommer att använda för att marknadsföra produkten samt vilka konsekvenser detta tillvägagångssätt kommer att ha.
Med tillvägagångssätt så antar jag att de menar någon av dessa:
Produktionsorientering
Produktorientering
Marknadsori entering
Försäljningsörienteri ng
Tacksam för ett fullt och bra svar, folk som inte har kunskap anser jag inte behöva lägga en onödig kommentar i tråden, tack.
Disk: Vad tycker ni om den Svenska ekonomin i dagsläget?
Är ekonomi intressant?
10 personer har röstat