Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hur blir jag modig?

Postat av Unterhose den 13 November 2010, 21:53
59 kommentarer · 798 träffar
Hejsan, jag är en kille på 17 år och är så sjukt jävla rädd för att slåss, jag fattar inte varför? Jag har läst om att människan har 3 sätt att försvara sig på:

1. Springa därifrån
2. Slåss för sitt liv
3. Frysa på plats

Min försvars reaktion är självklart att frysa till is. Jag fattar inte, ändå sedan jag var liten så har jag varit rädd för att slåss. Den enda gången jag vågat stå upp för mig själv var när en kille sa något dumt, hotade mig och jag puttade honom. Det slutade med att jag fick en käftsmäll och detta var i 4:an. Men det var den enda gången någonsin jag stod upp för "mig".

Utanför donken för 2 dagar sen så gick jag ut för att ta en cigg, då kom en liten snubbe 15 bast kanske, jag var minst ett huvud längre och han kom och började "jiddra" med mig, han puttade på mig och skulle slå mig, han slog mig i magen och förstod att det här inte skulle bli en fight som han ville. Allt jag kände var att jag var så jävla rädd att jag ville skita på mig och gråta (seriöst), ni anar inte hur patetisk jag känner mig. Så fort någonting relaterat med gatuvåld händer nära mig blir jag bara jävligt rädd fryser på plats och benen bara skakar. Jag vill slippa gå runt och vara rädd hela tiden, utan jag vill kunna stå upp för mig, inte ta skit från små fjortisar.

Jag har gått på gym i drygt ett år, är 178cm lång och väger 75kg. Har alltså lite vikt i kroppen som är en (fördel)?
Har jag även läst att kampsport ökar mitt självförtroende, någon som kanske har erfarenhet av det?

Jag vill poängtera att jag inte är någon person som vill komma i bråk, bara sluta vara rädd för det. När situationen väl kommer vill jag inte bara stå där och kanske se min polare bli nerslagen, jag vill hjälpa till.
Föregående tråd
Nästa tråd

59 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 59 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..