1
Gratis datorerbjudande
Postat av Party Ulf den 7 November 2010, 16:42
11 kommentarer · 174 träffar
Goddagens fragbite, jo.. Nu är det så att morsan fått ett erbjudande från jobbet att välja en dator i en liten katalog.
"Kompotens-PC's" .
Jaja nu till frågan, hittade en dator under rubriken "Prestanda PC."
"Var utrustad för nästan vilka uppgifter som helst med det här riktigt avancerade kraftpaketet. Denna Celsius med Intel XEON Quad är en arbetsstation med en obegränsad prestanda. Dagens spel, animering, videoredigering, CAD-design mm kräver extremt hög processhastighet och enorm lagringskapacitet. Kort sagt, det kräver en kraftfull Celcius."
_Datorns speccs:_
Fujitsu Celsius M.
Intel XEON E5504 Quad Processor
3GB DDR3 RAM.
1TB HD 7200rpm S-ATA II.
NVIDIA 256MB HD Grafik.
Windows 7 Home premium 64-bit.
Vad tycker ni, vi får den väldigt billigt. Är det värt de? Är den bra?
Finns dock en bärbar som verkar rätt nice också:
Intel Core i5 460M
4GB DDR3 RAM
1TB HD SATA
NVIDIA GeForce GT 330M 1GB DDR3
18,4" (LED backlight) bildskärm.
WLAN
3,5kg etc.
Vad tycker ni, gillar inte laptops endå på något sätt. dock verkar speccsen(?) vara rätt bra på den bärbara, eller vad tycker ni?
Just nu har jag på min dator:
NVIDIA GeForce G210
AMD Athlon X2 Processor.
500GB Hårddisk.
4GB RAM DDR3.
"Kompotens-PC's" .
Jaja nu till frågan, hittade en dator under rubriken "Prestanda PC."
"Var utrustad för nästan vilka uppgifter som helst med det här riktigt avancerade kraftpaketet. Denna Celsius med Intel XEON Quad är en arbetsstation med en obegränsad prestanda. Dagens spel, animering, videoredigering, CAD-design mm kräver extremt hög processhastighet och enorm lagringskapacitet. Kort sagt, det kräver en kraftfull Celcius."
_Datorns speccs:_
Fujitsu Celsius M.
Intel XEON E5504 Quad Processor
3GB DDR3 RAM.
1TB HD 7200rpm S-ATA II.
NVIDIA 256MB HD Grafik.
Windows 7 Home premium 64-bit.
Vad tycker ni, vi får den väldigt billigt. Är det värt de? Är den bra?
Finns dock en bärbar som verkar rätt nice också:
Intel Core i5 460M
4GB DDR3 RAM
1TB HD SATA
NVIDIA GeForce GT 330M 1GB DDR3
18,4" (LED backlight) bildskärm.
WLAN
3,5kg etc.
Vad tycker ni, gillar inte laptops endå på något sätt. dock verkar speccsen(?) vara rätt bra på den bärbara, eller vad tycker ni?
Just nu har jag på min dator:
NVIDIA GeForce G210
AMD Athlon X2 Processor.
500GB Hårddisk.
4GB RAM DDR3.