1
HTC Hero ansluter inte till datorn
Postat av FrozenSnake den 4 November 2010, 16:25
2 kommentarer · 144 träffar
Tjo! Kort och gott jag kan inte ansluta telefonen till någon av mina datorer.
Detta har jag testat:
1. Återställt telefonen till fabriksinställningarna.
2. Följt anvisningarna på HTCs hemsida.
3. Kontaktat HTCs support.
4. Googlat.
5. Sökt lite snabbt här. Hitta 2 trådar med mina sökord :< ingen av dem gällde mitt problem.
Jag har ställt in telefonen på HTC Sync och kryssat i "USB-Felsökning", installerat både HTC Sync 2.0.4 och 3.0.5422 på varsin dator för att för att testar om det kunde vara applikationerna som strula.
Jag får ingen USB ikon i telefonen heller. Så fort jag kopplar in min telefon i datorn och telefonen är avstängd så klagar Windows på att enheten inte känns igen, så den borde ju finnas där någonstans tycker jag. Telefonens diod vid högtalaren lyser även rött ett par sekunder innan den slår om till grön (även om telefonen är 100% laddad) och när den slår om till grönt gnäller Windows.
Testad på Windows XP Pro Sp3 och Vista Home Basic Sp2
Här är informationen om telefonen:
Firmware: 2.1-update1
Baseband: 63.18.55.06UP_6.35.15.11
Kerne l: 2.6.29-063c4d23 htc-kernel@and18-2 #1
Build: 3.32.405.2 CL191507 release-keys
Software: 3.32.405.2
Vet inte om ni behöver veta något annat, telefonen är köpt begagnad men har testat med två olika USB sladdar, original och en för PS3. Båda börjar ladda telefonen men ingen vill få någon ikon att poppa upp.
Tips? Idéer? Förslag?
HTCs support tycker jag ska lämna in den på lagning men vill helst försöka lösa detta här hemma först.
Detta har jag testat:
1. Återställt telefonen till fabriksinställningarna.
2. Följt anvisningarna på HTCs hemsida.
3. Kontaktat HTCs support.
4. Googlat.
5. Sökt lite snabbt här. Hitta 2 trådar med mina sökord :< ingen av dem gällde mitt problem.
Jag har ställt in telefonen på HTC Sync och kryssat i "USB-Felsökning", installerat både HTC Sync 2.0.4 och 3.0.5422 på varsin dator för att för att testar om det kunde vara applikationerna som strula.
Jag får ingen USB ikon i telefonen heller. Så fort jag kopplar in min telefon i datorn och telefonen är avstängd så klagar Windows på att enheten inte känns igen, så den borde ju finnas där någonstans tycker jag. Telefonens diod vid högtalaren lyser även rött ett par sekunder innan den slår om till grön (även om telefonen är 100% laddad) och när den slår om till grönt gnäller Windows.
Testad på Windows XP Pro Sp3 och Vista Home Basic Sp2
Här är informationen om telefonen:
Firmware: 2.1-update1
Baseband: 63.18.55.06UP_6.35.15.11
Kerne l: 2.6.29-063c4d23 htc-kernel@and18-2 #1
Build: 3.32.405.2 CL191507 release-keys
Software: 3.32.405.2
Vet inte om ni behöver veta något annat, telefonen är köpt begagnad men har testat med två olika USB sladdar, original och en för PS3. Båda börjar ladda telefonen men ingen vill få någon ikon att poppa upp.
Tips? Idéer? Förslag?
HTCs support tycker jag ska lämna in den på lagning men vill helst försöka lösa detta här hemma först.