Billigaste vita vinet @ systemet?
Hejsan.
Vankas många fester nu på höstlovet och jag är i stort behov av billigt vitt vin! Anledningen till att jag vill dricka vitt vin är för att jag helt enkelt alltid får riktigt perfekta fyllor med det!
Jag har letat på systemet.se men hittar inget. Så ni kanske vet nåt bra vin som är billigt och bra :)
Vilken dryck ger dig bäst fylla?
MvH!
VA!?
Om du nu menar systembolaget.se och ändå inte har hittat något vin så är du bara jävligt efterbliven.
Du är fan dålig!
mina 2 rls gör egna vin. dom får cirka 20-25 liter på 2 veckor och det är inte dyrt. Sök på hur man gör vin. Bara ta vindruvor, vatten låta det jäsa. Det tog cirka 2 veckor för dom och får allt och tror det ska vara någon temperatur på 21 grader exakt. läs runt lite och kolla
Du behöver en jäshink, ett jäsrör och en vinsats. Beroende på hur kräsen du är kan du även behöva en extra hink för omtappning samt jässtopp/klarningsmedel etc. Överskottsbolaget brukar ha allt man behöver.
Notera att en vinsats ger 25 liter (minus ett par liter bottensats). Lika bra att köra en hel sats på en gång. Snabbaste satserna går på sju dagar, men man får oftast räkna med ett par dagar till om man vill att vinet ska jäsa ut helt och klarna ordentligt.
bara köra!
lycka till
ps det vinet som min rl gjorde var gott men för mycket för honom så han spydde rätt bra.
https://www.flashback.org/t126 3822
läs där
Wow. Vem hade tackat nej till det?
Och tack #8 Den får det bli!
Tre apor såklart som alla andra :P
4,6 typ? Somsagt inte bra på matte .)
Där är vad du söker ;)
Det kan fan inte stämma?
En liter = 60 kronor, smakar i princip svartvinbärssaft.
Asgott!
jaa, jag menar det.. så fort man dricker vin så tänder man på killar lixom, helmysko!!! :s
Jag får skönast fylla av slotts
Brukade då sälja lite också för 50 kr litern. Då hade man eget dricka och fyllde ut student plånboken. Härliga tider de där.
Sen var de så roligt när man kom på egna knep för att göra vinet bättre. Fick mkt beröm för mitt fina vin :)
castillo de gredos har jag för mig ligger ganska högt upp på listan... orkar inte kolla upp
Kostar 169kr för tre liter vilket blir 56kr litern.